cast
مرجان هرندی

میدجورنی (Midjourney) چیست؟ + آموزش استفاده از هوش مصنوعی (Midjourney) میدجرنی در معماری

مرجان هرندی
30 خرداد 1402
2075
19
متن مقاله

هوش مصنوعی Midjourney در معماری

امروزه هوش مصنوعی به یکی از داغ‌ترین اصطلاحات روز دنیا در فناوری تبدیل شده و دلیل محبوبیت آن نیز نوآوری‌ها و پیشرفت‌های بسیاری می باشد که در زمینه هوش مصنوعی در سال‌های اخیر پدید آمده است. استفاده از هوش مصنوعی در زمینه هنر و طراحی، یکی از کاربردهای جالب و جدید این فناوری است که با توجه به قابلیت‌های بالقوه هوش مصنوعی در شناخت الگو، ترجمه زبان، تشخیص تصویر و...، می‌توان از این تکنولوژی برای خلق آثار هنری و طراحی در حوزه های مختلف استفاده نمود. هرچند که هنوز بسیاری از این سیستم های هوش مصنوعی در مراحل آزمایشی قرار دارند و کاربردهای واقعی آن‌ها محدود است، اما با پیشرفت تکنولوژی هوش مصنوعی و رشد روزافزون داده ها، میتوان در آینده از این فناوری برای خلق آثار هنری و طراحی محصولات، طراحی معماری و... بهره مند شد. هوش مصنوعی میدجورنی (Midjourney) یکی از سیستم های هوش مصنوعی تصویر ساز است که برای خلق تصاویر جدید با کیفیت بالا و شبیه به تصاویر اصلی استفاده می‌شود. در واقع Midjourney  یکی از ابزارهای رایگان برای تبدیل متن به عکس است که در دسترس عموم قرار دارد. اگر دوست دارید بدانید میدجورنی چیست؟ و چگونه باید از میدجورنی استفاده کنید؟ تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با این ابزار شگفت انگیزه هوش مصنوعی بیشتر آشنا شوید علاوه بر آن در این مقاله به بررسی آموزش استفاده از هوش مصنوعی میدجورنی (Midjourney) در معماری نیز خواهیم پرداخت.

پکیج پیشنهادی: پکیج آموزش طراحی داخلی

هوش مصنوعی Midjourney در معماری

مقاله پیشنهادی: هوش مصنوعی در معماری

میدجورنی (Midjourney) چیست؟

میدجورنی (Midjourney) یک برنامه هوش مصنوعی بسیار قدرتمند است که به شما در خلق تصاویری زیبا کمک می‌کند همچنین رابط کاربر پسند آن باعث شده این ابزار برای نشان دادن خلاقیت شما گزینه‌ای عالی باشد و در وقت شما نیز صرفه جویی ‌شود. این ابزار در کنار Dall-E و Stable Diffusion به یکی از محبوب ترین ابزارها برای ایجاد هنر هوش مصنوعی تبدیل شده است. با استفاده از این سیستم، کاربران می‌توانند با وارد کردن کلمات یا عبارات خاص، تصاویر مورد نظر خود را ایجاد کنند. هوش مصنوعی میدجورنی با بهره‌گیری از شبکه‌های عصبی پیچیده و آموزش دیدن از داده‌های طراحی شده توسط انسان‌ها، قادر به تولید تصاویری با کیفیت بالا و شبیه به تصاویر اصلی است. این سیستم در حال حاضر در دسترس کاربران عادی و همچنین طراحان حرفه‌ای است و بسیاری از کاربران به دنبال استفاده از آن برای خلق تصاویر منحصر به فرد هستند. 

میدجورنی (Midjourney) چیست؟

مهم‌ترین ویژگی میدجورنی در مقایسه با ابزارهای دیگر 

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های Midjourney، قدرت و سرعت بالای آن در تولید تصاویر هنری با کیفیت بالا و به صورت خودکار است. به طور کلی، این سیستم یک نمونه عالی از هوش مصنوعی مولد است که تصاویر را بر اساس پیام های متنی به صورت خودکار و بدون نیاز به دخالت انسان ایجاد می‌کند. این ویژگی از نظر زمانی و هزینه‌های مربوط به ایجاد تصاویر هنری، بسیار مهم است. همچنین، این الگوریتم‌ها، امکاناتی همچون پشتیبانی از زبان‌های مختلف، تشخیص اشیاء و صحنه‌های مختلف در تصاویر، تولید تصاویر با اندازه و رزولوشن مختلف، و استفاده از فضای رنگی گسترده را فراهم می‌کنند. علاوه بر این، Midjourney از یک رابط کاربری ساده و کاربرپسند برخوردار است که برای هر کاربری قابل استفاده است، حتی برای کاربرانی که با سیستم‌های هوش مصنوعی آشنایی کمی دارند. این رابط کاربری، به کاربران اجازه می‌دهد تا با وارد کردن متن خود، به راحتی تصاویر هنری خود را ایجاد کنند. به طور کلی، Midjourney با داشتن ویژگی‌هایی همچون قدرت، کیف و سرعت بالا، الگوریتم‌های پیشرفته و رابط کاربری ساده، به عنوان یک ابزار قدرتمند برای تولید تصاویر هنری نزدیک به واقعیت در راستای گسترش قدرت تخیل پردازی انسان ، از ابزارهای دیگر برتری دارد زیرا در ابزار هایی مانند  Dall-E  که توسط شرکت OpenAI ساخته شده، تصاویر عالی و باکیفیتی تولید می‌شود اما این تصاویر کمی تحریف شده و فتوشاچ شده به نظر می‌‌آیند.

مقاله پیشنهادی: بازار کار و کسب درآمد از طراحی دکوراسیون داخلی

کاربرد میدجورنی (Midjourney)

از Midjourney می‌توانید در بسیاری از زمینه‌ها استفاده کنید،که عبارت اند از:
1. تولید تصاویر هنری برای استفاده در طراحی و گرافیک: با استفاده از Midjourney می‌توانید تصاویر هنری با کیفیت بالا برای استفاده در طراحی و گرافیک ایجاد کنید.
2. تولید تصاویر هنری برای استفاده در بازی‌های ویدیویی: Midjourney می‌تواند در تولید تصاویر هنری برای بازی‌های ویدیویی به کار گرفته شود.
3. تولید تصاویر هنری برای استفاده در فیلم‌ها و سریال‌ها: با استفاده از Midjourney  تصاویر هنری با کیفیت بالا برای استفاده در فیلم‌ها و سریال‌ها ایجاد می شود.
4. استفاده در پروژه‌های برنامه‌نویسی: با استفاده از API Midjourney، می‌توانید تصاویر هنری با کیفیت بالا را در پروژه‌های برنامه‌نویسی خود استفاده کنید.

طراحی و معماری در میدجورنی (Midjourney) 

یکی از ابزارهایی که معماران می توانند از آن برای ارتقای تفکر و ایده های طراحی خود به سطح بعدی استفاده کنند، Midjourney است. همچنین با استفاده از Midjourney، معماران می‌توانند طیف گسترده‌ای از امکانات طراحی را که ممکن است قبلاً در نظر گرفته نشده‌است را، کشف کنند و منجر به طرح‌های خلاقانه‌تر شوند. این نه تنها باعث صرفه جویی در زمان و منابع می شود، بلکه به معماران اجازه می دهد تا حد و مرزهای ممکن را در زمینه کاری خود افزایش دهند. Midjourney به ویژه زمانی مفید است که معماران با چالش های طراحی پیچیده ای مواجه می شوند یا زمانی که می خواهند امکانات طراحی جدید را کشف کنند. این ابزار به آن‌ها اجازه می دهد تا از کار خود عقب نشینی نکنند و دیدگاهی تازه داشته باشند، که می تواند به ایده های پیشرفت و راه حل های نوآورانه منجر شود.  Midjourneyاز هوش مصنوعی مولد برای ایجاد طرح های منحصر به فرد و خلاقانه برای معماران استفاده می کند. این ابزار  قادر است با در نظر گرفتن عواملی مانند فضا، مصالح و اثرات محیطی، ایده های جدید و الهام بخش برای ساختمان ها و سازه ها ایجاد کند.

طراحی و معماری در میدجورنی (Midjourney) 

راهنمای استفاده از میدجورنی (Midjourney)

استفاده از Midjourney بسیار ساده و راحت است. برای استفاده از این سیستم، می‌توانید به سایت Midjourney مراجعه کنید و با ورود به بخش تولید تصویر، متن مورد نظر خود را وارد کنید. سپس Midjourney با استفاده از الگوریتم‌های خود، تصویر هنری متناظر با آن را ایجاد می‌کند. برای بسیاری از افراد سوال است که آیا هوش مصنوعی Midjourney رایگان است؟ استفاده از Midjourney تا اواخر ماه مارس رایگان بود اما حالا به‌دلیل درخواست‌های فراوان، فعلا دیگر به‌صورت رایگان قابل استفاده نیست و حتما باید اشتراک داشته باشید مگر در برخی دوره‌های تبلیغاتی کوتاه. هنگامی که این سرویس برای اولین بار در جولای 2022 راه اندازی شد، هر کسی می توانست از آن برای تولید 25 تصویر به صورت رایگان استفاده کند. تنها کاری که باید انجام می دادید این بود که برای یک حساب رایگان Discord ثبت نام کنید و به سرور Midjourney بپیوندید.

مقاله پیشنهادی: متاورس در معماری و عمران

آموزش استفاده از هوش مصنوعی (Midjourney) میدجورنی در معماری

در این بخش به شما آموزش خواهیم داد که تصویر خود را چگونه در میدجورنی ایجاد کنید. برای استفاده از این هوش مصنوعی طبق مراحل زیر عمل کنید:
•    ابتدا به وب‌سایت Discord.com مراجعه یک حساب کاربری رایگان برای خود ایجاد کنید و وارد آن شوید. لازم به ذکر است که دیسکورد در قالب نسخه تحت وب و اپلیکیشن دسکتاپ یا موبایل در دسترس قرار دارد.
•    سپس وارد وب‌سایت Midjourney.com شوید و روی گزینه Join the beta کلیک کنید تا به‌صورت خودکار یک دعوتنامه در دیسکورد برای شما ارسال ‌شود.

وب‌سایت Midjourney.com

•    درخواست دعوت دریافتی در دیسکورد را با زدن گزینه Accept Invite در اپلیکیشن یا نسخه تحت وب، قبول کنید و سپس گزینه Continue to Discord را انتخاب نمایید.
•    بعد از بازشدن اپلیکیشن دیسکورد به‌شکل خودکار، روی آیکن Midjourney از پنل سمت چپ کلیک کنید.

وب‌سایت Discord.com

•    در داخل کانال‌های Midjourney به‌دنبال عنوان Newcommer Rooms بگردید و سپس یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.
•    برای استفاده باید با شرایط و ضوابط این سرویس موافقت کنید. برای انجام این کار روی یک کانال با عنوان newbies  در پنل سمت چپ کلیک کنید. حالا در کادر پیام پایین صفحه، ابتدا imagine/ را تایپ و متنی که می‌خواهید میدجورنی از روی آن یک تصویر ایجاد کند را بنویسید. پس از ارسال متن، پیام زیر را مشاهده خواهید کرد که از شما می‌خواهد با شرایط موافقت کنید. روی Accept ToS کلیک کنید.
•    پیام You have accepted the rules را مشاهده خواهید کرد. حالا عضویت شما در سرور با موفقیت به اتمام رسیده است.  حالا پیام subscribe/ را در کانال ارسال کنید.
•    میدجورنی یک لینک اختصاصی برای خرید اشتراک برایتان ارسال خواهد کرد. برای مشاهده قیمت‌ها روی Open subscriptions page کلیک و بعد روی Yep بزنید. سپس به سایت Midjourney خواهید رفت و می‌توانید ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی که هرکدام از بسته‌های اشتراک در اختیارتان قرار می‌دهند را مشاهده کنید. در حال حاضر ارزان‌ترین اشتراک ماهی 8 دلار قیمت دارد.
•    روی اشتراک مدنظرتان کلیک کنید. برای استفاده نامحدود از Midjourney یا باید اشتراک استاندارد و یا Pro را خریداری کنید. سپس به صفحه پرداخت خواهید رسید.
•    پس از پرداخت هزینه اشتراک هوش مصنوعی میدجورنی، پیام Confirming Subscription را مشاهده خواهید کرد. در اینجا اگر هردو قسمت Payment Successful و Subscription Activated را مشاهده کردید، روی Close بزنید.
•    حالا اشتراک شما فعال شده و می‌توانید از این هوش مصنوعی استفاده کنید. کافی است از پنل سمت چپ به یکی از کانال‌های newbies بروید. سپس در بخش پیام‌ها ابتدا imagine/ را تایپ کرده و بعد متن موردنظرتان را بنویسید و پیام را ارسال کنید. هوش مصنوعی ظرف مدت کوتاهی تصویر را برایتان ارسال خواهد کرد.
•    در پایین تصویر نیز چند گزینه اضافی خواهید داشت. با گزینه‌های اول یعنی U می‌توانید هرکدام از تصاویر را با اندازه بزرگ‌تری مشاهده کنید. با گزینه‌های V نیز می‌توانید یک تصویر را انتخاب و از هوش مصنوعی بخواهید با استفاده از همان تصویر، یک عکس جدید ایجاد کند. گزینه Refresh هم 4 عکس جدید و متفاوت در اختیارتان قرار می‌دهد.

استفاده از هوش مصنوعی (Midjourney) میدجورنی در معماری

دستور های کاربردی میدجورنی (Midjourney)

در این بخش تعدادی از دستورات کاربردی برای استفاده از Midjourney را به شما آموزش خواهیم داد:
•    imagine/ [متن]: این دستور در پیام‌رسان‌های مختلف مثل دیسکورد و تلگرام و متن مورد نظر، Midjourney یک تصویر هنری با کیفیت بالا ایجاد می‌کند.
•    help: با وارد کردن این دستور، Midjourney لیستی از دستورات مفید را نمایش می‌دهد.
•    style/ [نام استایل]: این دستور و نام استایل مورد نظر، Midjourney تصویر هنری را با استایل مورد نظر ایجاد می‌کند.
•    size/ [اندازه]: با وارد کردن این دستور و اندازه مورد نظر، Midjourney اندازه تصویر را تغییر می‌دهد.
•    font/ [نام قلم]: این دستور و نام قلم مورد نظر، Midjourney قلم متن را تغییر می‌دهد.
•    color/ [کد رنگ]: با وارد کردن این دستور و کد رنگ مورد نظر، Midjourney رنگ پس‌زمینه تصویر را تغییر می‌دهد.
•    reset: این دستور، Midjourney تمامی تنظیمات را به حالت اولیه بازمی‌گرداند.
•    save/ [نام فایل]: با وارد کردن این دستور و نام فایل مورد نظر، Midjourney تصویر هنری را با نام مورد نظر ذخیره می‌کند.
•    undo: این دستور، Midjourney تغییرات اخیر را کنسل می‌کند.
•    redo: با وارد کردن این دستور، Midjourney تغییراتی که با دستور undo لغو شده‌اند را بازگردانده و اعمال می‌کند.
•    /info: اگر این دستور را به کار ببرید، اطلاعاتی درباره پروفایل، میزان اعتبار باقیمانده، طرح کاربری و … نمایش داده می‌شود.
•    /relax: استفاده از این دستور برای حساب‌های کاربری پولی کاربرد دارد. در این حساب‌ها با کمک این دستور می‌توانید تصاویر را به صورت رایگان دریافت کنید، اما مدت زمان تولید آن‌ها طولانی‌تر می‌شود.
با کمک پارامترهایی مانند –beta، -hd، -aspect، -h، -w و … می‌توانید توضیحات بیشتری در اختیار این هوش مصنوعی قرار دهید تا تصویر دقیق‌تری به شما نمایش داده شود.

مقاله پیشنهادی: بهترین نرم افزارهای معماری

در این مقاله به آموزش کامل استفاده از میدجورنی در معماری پرداختیم و اهمیت استفاده از آن را بررسی کردیم امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید.

کارت آموزش طراحی داخلی
کارت اتوکد
کارت تری دی مکس
کارت فریلنسینگ 1

مقالات مشابه

معماری
معماری داخلی یکی از پراهمیت‌ترین رشته‌ها در ساختمان‌سازی است که علم طر...
معماری
استفاده از نرم افزارها موجب شده تا فرایند کار سریع‌تر و هوشمندانه‌تر ا...
معماری
طراحی دکوراسیون داخلی حرفه و دانشی فراگیر است که به طراحی فضای داخلی م...
معماری
چت جی پی تی (ChatGPT) مخففChat Generative Pre-trained Transformer یک...
کاربر عزیز نظر خود را درباره ی مقاله ی بالا برای ما بنویسید.

دنیا سروستانی Guest User
24 اسفند 1402 - ساعت 16:18
پاسخ

نحوه خرید اکانت میدجورنی به چه صورت هست میشه لطفا آموزش بدید؟

نغمه اسدی Guest User
12 بهمن 1402 - ساعت 15:53
پاسخ

عالی

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
ممنون، موفق باشید.

پدرام تاجیک Guest User
04 مهر 1402 - ساعت 15:55
پاسخ

سلام وقت بخیر سایت بسیار خوبی دارید ممنون از مقالات و آموزش های بی نظیری که در سایت قرار میدید

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
خواهش میکنم، موفق باشید.

اردلان قنبری Guest User
18 شهریور 1402 - ساعت 16:12
پاسخ

آموزش میدجورنی رو چطوری میتونیم تهیه کنیم؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
آموزش میدجورنی در پکیج طراحی داخلی جزء سر فصل های پکیج آموزش طراحی داخلی هست که شما با تهیه این پکیج میتونید نحوه استفاده از این ابزار رو یاد بگیرید.

سمیرا کاظمی Guest User
09 شهریور 1402 - ساعت 16:07
پاسخ

ممنون از توضیحات خوبتون

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
خواهش میکنم، موفق باشید.

زهرا ذوالفقاری Guest User
28 مرداد 1402 - ساعت 16:02
پاسخ

مدیجورنی عالییه یکی از بهترین ابزارهای هوش مصنوعی هست

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
یکی از پر طرفدارترین ابزارهای هوش مصنوعی هست، موفق باشید.

آرزو خدایی Guest User
15 مرداد 1402 - ساعت 12:26
پاسخ

آموزش هوش مصنوعی در طراحی داخلی رو چجوری میتونیم دانلود کنیم؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
آموزش هوش مصنوعی در طراحی داخلی جزء سر فصل های پکیج آموزش طراحی داخلی هست که شما با تهیه این پکیج میتونید نحوه استفاده از این ابزارها رو یاد بگیرید.

سالار محبی Guest User
15 تیر 1402 - ساعت 11:37
پاسخ

بسیار عالی

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
ممنون، موفق باشید.

شادی ترکزاده Guest User
13 تیر 1402 - ساعت 14:52
پاسخ

استفاده از Midjourney رایگان هست؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
استفاده از Midjourney دیگر رایگان نیست، مگر در برخی دوره‌های تبلیغاتی کوتاه. هنگامی که این سرویس برای اولین بار در جولای 2022 راه اندازی شد، هر کسی می توانست از آن برای تولید 25 تصویر به صورت رایگان استفاده کند.

آوا نیک زاد Guest User
11 تیر 1402 - ساعت 12:27
پاسخ

از میدجورنی فقط در حوزه معماری میتونیم استفاده کنیم یا در حوزه های دیگه هم کاربرد داره؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
میدجورنی یک برنامه هوش مصنوعی بسیار قدرتمند است که به شما در خلق تصاویری زیبا در حوزه های مختلف کاربرد دارد.