cast
مرجان هرندی

7 تا از بهترین نرم افزارهای طراحی داخلی (لیست مرجع 2024)

مرجان هرندی
09 مرداد 1401
15940
35
متن مقاله

بهترین نرم افزارهای طراحی داخلی

همانطور که میدانیدطراحان داخلی وظیفه‌ی طراحی و دیزاین خانه و ساختمان‌ها را جهت ایجاد فضایی زیبا برای رفاه و آسایش شما بر عهده دارند و اصلی ترین هدف آن ها علاوه برای ایجاد فضایی زیبا، افزایش سطح کیفیت زندگی در فضاهای داخلی می باشد. امروزه در رشته طراحی داخلی نیز برای ارائه طرح ها از ابزارها و روش‌های متنوعی استفاده می‌شود که یکی از آن‌ها استفاده از نرم افزارهای طراحی داخلی می‌باشد. همانطور که در مقالات قبلی به آن پرداخته ایم استفاده از نرم افزارها موجب شده تا فرایند کار سریع‌تر و هوشمندانه‌تر انجام شود و همین امر باعث شده نرم افزارها در هر حوزه ای، بخصوص در حوزه طراحی داخلی اهمیت ویژه ای پیدا کنند و مورد استفاده طراحان قرار گیرد. اگر شما هم یک طراح داخلی هستید و یا به این حوزه علاقه مند هستیدو میخواهید بهترین و زیباترین دکوراسیون را طراحی کنید، می توانید از نرم افزارهای مختلف برای طراحی داخلی استفاده نمایید. با ما همراه باشید تا در این مقاله بهترین نرم افزارهای طراحی داخلی را به شما معرفی کنیم. اگر به طراحی دکوراسیون داخلی علاقه مند هستید  میتوانید با تهیه پکیج آموزش دکوراسیون داخلی به صورت 0 تا 100  مباحث مرتبط با طراحی داخلی و اجرای پروژه های داخلی را در این پکیج آموزش ببینید و و پس از آموزش این دوره وارد بازار کار شوید و کسب درآمد کنید.

بهترین نرم افزارهای طراحی داخلی

مقاله پیشنهادی: بهترین نرم افزارهای معماری

نرم افزار تری دی مکس

هر موقع حرف از نرم افزارهای سه بعدی برای طراحی‌های داخلی و حتی خارجی می‌شود نرم افزار 3Ds Max حرف اول را میزند. نرم افزار تری دی مکس یکی از بهترین و محبوب ترین نرم افزارهای مدلسازی سه بعدی است که میتوانید برای طراحی داخلی فضاهای مورد نظر خود از آن استفاده کنید. این نرم افزار کاربردهای گسترده‌ای دارد که از آن برای ساخت انیمیشن، طراحی بازی‌های کامپیوتری، تولید جلوه‌های سینمایی و … استفاده می‌شود. اما از دیگر کاربردهای مهم آن می‌توان به رشته معماری و همچنین طراحی داخلی اشاره کرد. نرم افزار تری دی مکس با ابزارها و پلاگین های بی نظیری مانند وی ری و کرونا نیاز طراحان داخلی را به طور کامل رفع میکند. شما میتوانید با استفاده از پلاگین هایی که برای این نرم افزار طراحی شده پس از طراحی و مدلسازی فضای داخلی خود جهت رندر گیری و ایجاد یک رندر رئال و واقع گرایانه از پلاگین وی ری و یا کرونا برای طبیعی کردن تصویر نهایی، نورپردازی و متریال دهی و.. استفاده کنید. همچنین برای این نرم افزار، هزاران مدل آماده باکیفیت، صحنه های داخلی آماده،HDRI و متریال و پلاگین وجود دارد که براحتی می توانید استفاده کنید و یک طرح و رندر زیبا به کارفرما ارائه دهید. از دیگر ویژگی های این نرم افزار میتوان به سازگار بودن آن با سایر نرم افزارها مانند اتوکد، راینو، مایا و …اشاره کرد. یاد گیری نرم افزار تری دی مکس را به همه ی معماران و طراحان داخلی پیشنهاد میکنیم زیرا این نرم افزار در ایران و خارج از کشور بازار کار بسیار خوبی دارد.  

مقاله پیشنهادی: تری دی مکس چیست؟

نرم افزار تری دی مکس

مقاله پیشنهادی: اسکچاپ چیست؟

نرم افزار Sketch up

یکی دیگر از نرم افزارهایی مدلسازی سه بعدی که برای طراحی داخلی میتوانید استفاده کنید نرم افزار اسکچاپ میباشد. اکثر معماران و طراحان علاقه مند به کار کردن با این نرم افزارهستند زیرا نرم افزار اسکچاپ دارای محیط کاربری بسیار ساده است و به دور از تنظیمات پیچیده می باشد بنابراین افراد میتوانند به راحتی تمرکزشان را روی طرحشان قرار دهند و با کمترین امکانات، پروژه ی خود را در اسکچاپ مدلسازی کنند و به نمایش بگذارند. این نرم افزار یکی از ساده ترین و سریع ترین نرم افزارهای مدلسازی سه بعدی معماری است که بیشتر از آن برای ایده پردازی و مدلسازی احجام اولیه طرح استفاده می شود. البته به کمک پلاگین های بسیار متنوع  و قدرتمندی مانند وی ری و اینسکیپ و... میتوانید دقیق ترین احجام را در آن در کمترین زمان مدلسازی کنید. اگر نیازمند نرم افزاری کاربردی و ساده جهت مدلسازی در کمترین زمان هستید نرم افزار اسکچاپ میتواند گزینه ای مناسب برای طراحی داخلی باشد.

نرم افزار Sketch up

مقاله پیشنهادی: رویت چیست؟

نرم افزار رویت Revit

نرم افزار Autodesk Revit یکی دیگر از نرم افزارهای شرکت اتودسک است که در معماری و طراحی داخلی بسیار پرکاربرد می‎‌باشد. همچنین در سایر رشته های مهندسی مانند معماری، عمران سازه و تاسیسات، برق و ... کاربرد دارد و مورد استفاده قرار می‌گیرد.این نرم افزار برخلاف نرم افزارهای قبلی فقط یک نرم افزار مدلسازی نیست بلکه در رویت میتوانید به صورت همزمان با ترسیم دو بعدی، مدل سه بعدی طرح خود را نیز ترسیم کنید. نرم افزار رویت دارای مجموعه کاملی از ابزارهایی است که به طراحان داخلی در طراحی و مدلسازی طرح ها بسیار کمک می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد تا راحت تر و سریع تر طرح ها و ایده های خود را ترسیم و مدلسازی کنید. این نرم افزار از مدلسازی ساختمانی بیم پشتیبانی میکند و علاوه بر آن  به شرکت طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی امکان محاسبه و مدیریت مالی  پروژه را نیز می دهد. هزینه تولید و مصرف بر پایه زمان از ویژگی های این نرم افزار است. ام هدف کلی این نرم افزار مدل سازی پیشرفته و سه بعدی سازی و طراحی جزئیات ساختمانی است.

نرم افزار رویت Revit

مقاله پیشنهادی: پکیج آموزش رویت

نرم افزار اتوکد Autocad

نرم افزار اتوکد یکی از بهترین و قدیمی ترین نرم افزارهایی است که برای انجام ترسیمات دو بعدی و سه بعدی در معماری استفاده می‌شود و به یکی از مهمترین ابزار طراحی داخلی در پروژه های معماری تبدیل شده است. این نرم افزار بسیار کاربردی بوده و در کلیه شرکت های طراحی معماری و دکوراسیون داخلی استفاده مورد استفاده قرار میگیرد. طراحان میتوانند با استفاده از این نرم افزار نیز انواع نقشه‌‎ها و طرح‌ها را ایجاد کرده و به اصلاح و بهینه‌سازی آن بپردازند و پس از طراحی و ترسیم نقشه های خود با وارد کردن فایل ترسیمات دو بعدی خود در نرم افزارهای مدلسازی طرح های خود را مدلسازی کنند. البته در این نرم افزار امکان انجام ترسیمات به صورت سه بعدی نیز وجود دارد ولی اغلب طراحان برای مدلسازی، نرم افزارهای مانند تری دی مکس، اسکچاپ، رویت و ... را ترجیح می‌دهند.

نرم افزار اتوکد Autocad

مقاله پیشنهادی: اتوکد چیست؟

نرم افزار Infurnia

یکی از جامع ترین و پرمصرف ترین نرم افزار طراحی داخلی آنلاین که امروزه مورد استفاده کاربران قرار گرفته نرم افزار نرم اینفرنیا است این نرم افزار مخصوص طراحان حرفه ای دکوراسیون داخلی ساخته شده است.که این امکان را به طراحان می‌دهد تا  بتوانند پروژه های چند طبقه را در مدل های دو بعدی و سه بعدی طراحی و ایجاد کنند. همانطور که میدانید طراحان داخلی با ایجاد یک طرح سه بعدی جهت ارائه به کار فرما از نرم افزار های مدلسازی سه بعدی استفاده میکنند این نرم افزار برای ایجاد طرح های سه بعدی میتوانید از آبجکت‌های آماده و سفارشی برای دیزاین فضای مورد نظر استفاده کنید. طراحان می توانند با سفارشی کردن اندازه ها از امکاناتی نظر کابینت آشپزخانه و دیگر آبجکت های دکوراسیون استفاده کنند و اقدام به طراحی نمایند.

مقاله پیشنهادی: راینو چیست؟

نرم افزار راینو Rhino

یکی دیگر از نرم افزارهای مدلسازی سه بعدی که در معماری و طراحی داخلی کاربرد دارد نرم افزار Rhinoceros است که به عنوان یکی از محبوب‌ترین نرم افزارهای مدل‌سازی سه‌بعدی شناخته می‌شود؛ از این نرم‌افزار برای ایجاد مدل‌های سه‌بعدی واقع گرایانه و کاربردی استفاده می‌شود. راینو سیستم مدلسازی بسیار قوی دارد که بر مبنای NURBS می باشد که میتوان برای طراحی های پیچیده و خاص از آن استفاده کنید. از نظر مدل‌سازی سه بعدی و قدرت انجام کار، نرم افزار راینو نیز تقریبا مشابه تری دی مکس می‌باشد و حتی کارها را سریع‌تر و سبک‌تر نیز انجام می‌دهد. اما ضعف بزرگی که دارد، نداشتن مدل‌های آماده است که باعث می‌شود.

نرم افزار راینو Rhino

مقاله پیشنهادی: پکیج آموزش راینو

نرم افزار Virtual Architect Ultimate Home Design

یکی از نرم افزارهای طراحی داخلی مه مناسب افراد مبتدی تا حرفه ای می‌باشد نرم افزار Virtual Architect Ultimate است. این نرم‌افزار طراحی داخلی تنها بر روی سیستم عامل ویندوز قابل اجرا می‌باشد و این امکان را به کاربران می‌دهد تا بتوانند فضای مورد نظر خود را طراحی، بازسازی و به‌روزرسانی کنند و حتی خانه‌ها را از نظر مصرف انرژی بهینه سازند. نرم این افزار طراحی داخلی  برای شما امکان طراحی، تجهیز و تزیین خانه و فضای مورد نظر را به صورت سه بعدی فراهم می کند. همچنین میتوانید با استفاده از این نرم افزار پروژه های خلاقانه ای را به صورت گام به گام طراحی کنید. پس از اینکه خانه مورد نظر خود را طراحی کردید این نرم افزار با ارائه یک تور مجازی و رندرینگ سه بعدی بسیار واقع بینانه، برای شما امکان بررسی نتایج کار را فراهم خواهد کرد. این نرم افزار دارای بیش از 300 شیء جدید است که حتی می توانید ان ها را به صورت مستقیم در نمایش سه بعدی پروژه خود، کشیده و رها کنید. برای دسترسی آسان تر و سریع تر شما، اشیاء موجود در نرم افزار دسته بندی شده است.

نرم افزار Virtual Architect Ultimate Home Design

پکیچ پیشنهادی: پکیج آموزش وی ری و کرونا

امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید.

کارت آموزش طراحی داخلی
کارت تری دی مکس
کارت رویت
کارت رندرینگ مسترینگ 2

مقالات مشابه

معماری
در این آموزش، شرح خواهیم داد که چگونه یک استودیو با نورپردازی حرفه ای...
معماری
در این آموزش رایگان از نرم افزار اسکچاپ با نحوه دانلود کردن مدل و آبجک...
معماری
در این آموزش رایگان نحوه انتقال یک فایل به صورت زنده یا synchronize را...
معماری
نرم‌افزار رویت به دلیل نحوه طراحی سیستم آن به یک CPU با سرعت بالا (ساع...
کاربر عزیز نظر خود را درباره ی مقاله ی بالا برای ما بنویسید.

آتنا فرجی Guest User
07 دی 1402 - ساعت 14:10
پاسخ

در حال حاضر پر مصرف ترین نرم افزار طراحی داخلی در بازار چیه؟ بهتره چه نرم افزارهایی رو یاد بگیرم؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
در حال حاضر، چندین نرم‌افزار محبوب برای طراحی داخلی در بازار وجود دارد میزان استفاده و محبوبیت هر نرم‌افزار ممکن است بسته به نیازها و ترجیحات شخصی متفاوت می‌باشد. اما به طور کلی نرم افزار هایی مانند اتوکد، رویت، تری دی مکس، اسکچاپ و فتوشاپ در بازار طراحی داخلی بیشتر مورد استفاده قرار میگیرند.

سحرقدرجانی Guest User
01 آذر 1402 - ساعت 13:32
پاسخ

سلام نرم افزاری هست که من عکس مبلمان بدم و بتونم عکس های خودمون رو به عنوان دکوراسیون داخلی توی اون نرم افزار قرار بدم؟

شیما کمیلی Guest User
18 آبان 1402 - ساعت 15:39
پاسخ

من دوره جامع و کامل معماری داخلی رو تهیه کردم و از آموزش های داخل پکیج راضی بودم چون تمام مطالب به صورت کاملا تخصصی و کاربردی عنوان شدند.

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
خوشحالیم که راضی بودید، موفق باشید.

آیدا موحد Guest User
07 آبان 1402 - ساعت 17:27
پاسخ

من میخوام پکیج طراحی داخلی رو تهیه کنم برای آموزش نرم افزارهای مورد نیاز طراحی داخلی چه پکیج های دیگه ای رو تهیه کنم؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
پکیج مدلسازی با تری دی مکس و اتوکد برای طراحی دو بعدی رو هم میتونید تهیه کنید.

سمیرا مرادی Guest User
30 مهر 1402 - ساعت 17:00
پاسخ

عالی بود خسته نباشید.

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

ممنون، موفق باشید.

مهدی حسنی Guest User
13 مهر 1402 - ساعت 17:06
پاسخ

برای طراحی داخلی سه بعدی چه پکیجی رو باید تهیه کنم؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
اگر هدف شما از آموزش یادگیری یک نرم افزار سه بعدی هست میتونید پکیج آموزش تری دی مکس رو تهیه کنید اما اگر میخواید اصول و مبانی طراحی داخلی رو به صورت تئوری یاد بگیرید میتونید پکیج آموزش طراحی داخلی رو تهیه کنید.

ملک پور Guest User
24 تیر 1402 - ساعت 15:44
پاسخ

بسیار عالی

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

ممنون، موفق باشید.

آتنا غفوری Guest User
31 خرداد 1402 - ساعت 11:29
پاسخ

وقتتون بخیر
ببخشید من هیچ کدوم از نرم افزارهای طراحی داخلی را بلد نیستم، میخواستم بدونم میتوانم از دوره طراحی داخلی استفاده کنم؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
بله میتونید، برای شروع این دوره نیازی به بلد بودن نرم افزار یا مهارت خاصی ندارید.

غزاله حسینی Guest User
11 خرداد 1402 - ساعت 17:21
پاسخ

سپاس فراوان ممنون از توضیحات خوبتون

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
خواهش میکنم، موفق باشید.

آرش باقری Guest User
24 اردیبهشت 1402 - ساعت 14:20
پاسخ

برای یادگیری نرم افزار های معماری به ترتیب باید چه نرم افزارهایی رو یاد بگیریم؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
برای آموزش نرم افزارای معماری شما باید به یک نرم افزار برای ترسیمات دوبعدی مانند اتوکد مسلط باشید سپس برای مدلسازی سه بعدی نرم افزارهایی مانند تری دی مکس یا رویت رو یاد بگیرد پس از آموزش این برای متریال دهی، نورپردازی و رندرگیری وی ری یا کرونا را یاد بگیرید برای ارائه و پرزانته های معماری و گرافیکی و شیت بندی و پست پروداکشن هم میتونید از نرم افزار فتوشاپ استفاده کنید. این نرم افزارها پیش نیازی نداره.

حدیث امینی Guest User
22 اسفند 1401 - ساعت 15:47
پاسخ

در پکیج طراحی داخلی نرم افزارهای سه بعدی هم آموزش داده شده؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
خیر، این دوره شامل مبانی و اصول اولیه طراحی داخلی سبک شناسی آموزش نقشه خوانی، لکه گذاری فضاها، اصلاح و تغییر پلان، شناخت روابط بین فضاهای مختلف و اصول طراحی و اجرای فضا های داخلی می باشد که به صورت عملی در یک پروژه واقعی اجرای آموزش داده شده.

میلاد غلامی Guest User
15 اسفند 1401 - ساعت 10:19
پاسخ

سلام ببخشید میخواستم ببینم که پر کاربردترین نرم افزار طراحی دکوراسیون داخلی چه نرم افزاری هست؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
در حوزه طراحی داخلی نرم افزارهای دوبعدی و سه بعدی مانند اتوکد و تری دی مکس و نرم افزارهای پرزانته معماری مانند فتوشاپ کاربرد دارد.

سنا توکلی Guest User
10 اسفند 1401 - ساعت 13:15
پاسخ

وقت بخیر برای تهیه و آموزش پکیج طراحی داخلی باید به نرم افزارهای طراحی داخلی مسلط باشیم؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
خیر، برای شروع این دوره نیازی به بلد بودن نرم افزار یا مهارت خاصی نیست.

نیما صادقی Guest User
03 اسفند 1401 - ساعت 10:49
پاسخ

برای طراحی کابینت آشپزخانه هم میتونیم از این نرم افزار ها استفاده کنیم؟ پیشنهاد شما چه نرم افزاری هست؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
شما برای طراحی کابینت از سایر نرم افزارهای سه بعدی مانند تری دی مکس اسکچاپ و... میتونید استفاده کنید البته نرم افزارهای بسیار زیاد وجود دارند که به صورت اختصاصی برای طراحی کابینت نیز استفاده می شوند شما میتونید با مراجعه به بخش مقالات آموزشی مقاله معرفی بهترین نرم افزارهای طراحی کابینت رو مطالعه کنید.

پریسا عبادی Guest User
05 بهمن 1401 - ساعت 13:27
پاسخ

برای کسب درآمد و ورود به بازار کار طراحی داخلی حتما باید در این حوزه تحصیل کرده باشیم و مدرک تحصیلی داشته باشیم؟ نمیشه با آموزش این نرم افزارها وارد باز کار شد؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
شما میتونید با آموزش نرم افزارهای مختلف در این حوزه فعالیت داشته باشید و کسب درآمد کنید.

مژده محمدی Guest User
03 بهمن 1401 - ساعت 13:46
پاسخ

سلام وقتتون بخیر ممنون از راهنمایی و معرفی خوبتون.

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
خواهش میکنم، موفق باشید.

شیما قادری Guest User
22 دی 1401 - ساعت 10:35
پاسخ

سلام وقتتون بخیر، ببخشید برای افرادی که طراحی پلان و طراحی دکوراسیون انجام میدن کدوم نرم افزار سه بعدی مناسب هست که بعد از طراحی پلان 2بعدی اون رو به سه بعدی تبدیل کنند و سپس دکوراسیون داخلی رو طراحی کنند من با نرم افزار اتوکد پلانم رو طراحی میکنم می خواستم بدونم برای سه بعدی کردن بهتره از اتوکد سه بعدی استفاده کنیم یا تری دی مکس؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
بهتره برای مدلسازی از نرم افزار تری دی مکس استفاده کنید.

سمانه فرجی Guest User
05 شهریور 1401 - ساعت 10:09
پاسخ

وقت بخیر
برای طراحی داخلی از سایر نرم افزارهای سه بعدی میتونیم استفاده کنیم من از تری دی مکس استفاده میکنم واقعا نرم افزار بسیاری مناسبی برای طراحی های داخلی و خارجی هست.

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
نرم افزار تری دی مکس یکی از بهترین و کاربردی ترین نرم افزارها برای مدلسازی سع بعدی که برای طراحی داخلی هم استفاده میشه.

موفق باشید.