cast
یاسمن کاتب

سخت افزار مورد نیاز رویت {Revit} + نکات مهمی که نمی‌دانید

یاسمن کاتب
17 شهریور 1400
19766
0
متن مقاله

سخت‌افزار مورد نیاز رویت

اگر شما یک پیمانکار ساختمان هستید که به کامپیوتر جدیدی احتیاج دارید یا یک معمار که به تازگی کارتان را شروع کرده‌اید و یا یک دانشجوی مهندسی آینده نگر که به دنبال یک لپ‌تاپ برای تحصیل‌تان هستید، قطعا برای‌تان سوال شده است که چه نوع سیستمی باید تهیه کنید و به چه سخت افزاری نیاز دارید؟ برای پاسخ دادن به این سوال ابتدا باید ببینید نیاز به کار با چه نرم‌افزارهایی را دارید؟ در این مقاله قصد داریم سیستم و سخت افزار مورد نیاز رویت  را مورد بررسی قرار دهیم پس با ما همراه باشید. اگر علاقه مند به آموزش نرم افزار رویت هستید می‌توانید با تهیه پکیج آموزش نرم افزار رویت مجموعه آپادمی کاملا بر این نرم افزار حرفه‌ای مسلط شده با با گرفتن انواع پروژه‌ها به درآمد دلخواه خود برسید.

مقاله پیشنهادی: رویت چیست؟

رویت چیست؟

رویت (Autodesk) یک نرم افزار قدرتمند برای مدل‌سازی اطلاعات ساختمان (BIM) می‌باشد که به کاربران امکاان می‌دهد انواع ساختمان‌ها و اجزای آنها را به صورت سه‌بعدی طراحی کرده و آنها را بصورت دو‌بعدی و سه‌بعدی ارزیابی ککند. همچنین در رویت می‌توانند از پایگاه داده مدل به اطلاعات ساختمان نیز دسترسی داشته باشند.
رویت عمدتا توسط معماران، معماران داخلی  مهندسان سازه  مهندسان مکانیک  برق و لوله‌کشی (MEP) و پیمانکاران استفاده می‌شود، اما در برخی مشاغل دیگر مانند طراحی نما، آشپزخانه و روشنایی نیز کاربرد دارد. رویت Revit یکی از معتبرترین نرم‌افزارهای مدل‌سازی اطلاعات است که در حال حاضر در بسیاری از بزرگترین کمپانی‌ها و صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پیشنهاد میکنیم ویدیو آموزش برش سه بعدی در نرم افزار رویت را مشاهده کنید:

 

 

نسخه‌های مختلف نرم‌افزار رویت:

شرکت اتودسک به منظور ارتقا کیفیت نرم‌افزار رویت برای هر حوزه‌ مربوط به ساختمان نسخه‌های متفاوتی از آن را بصورت جداگانه ارائه کرده است که از پرکاربردترین نسخه‌های آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:


Revit Structure: این نسخه از رویت به منظور طراحی و تحلیل اطلاعات ساختمان در محیط BIM برای مهندسین سازه ارائه شده است.

Revit MEP: این نسخه نیز در طراحی، مستندسازی، ارزیابی و مدلسازی و اجرای تاسیسات مکانیکی و لوله‌کشی کاربرد دارد که اغلب توسط مهندسان برق، مکانیک و تاسیسات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

Revit Architecture: این نسخه از نرم‌افزار رویت مخصوص نقشه‌کشی، پلان، ستون‌گذاری، فونداسیون، مدل‌سازی سه‌بعدی، تصویرسازی، طراحی، کنترل پروژه و ... می‌باشد و اکثرا مهندسان عمران، معماری و نقشه‌کشی از آن استفاده می‌کنند.

Revit Construction : این نسخه مخصوص تصمیم‌گیری‌های قبل از ساخت و مدیریت و کنترل پروژه است که اغلب پیمانکاران از آن اسفاده می‌کنند.

مقاله پیشنهادی: مدلسازی اطلاعات ساختمان (BIM)

رویت چگونه از سخت افزار استفاده می‌کند؟

همانطور که گفته شد Revit یک برنامه مدل‌سازی دو‌ و سه‌بعدی بر پایه اطلاعات ساختمان است. در اصل نحوه کار رویت بر اساس یک مدل سه‌بعدی واحد است که می‌تواند به طرق مختلف، مانند نمای دوبعدی (نقشه‌ها، مقاطع، ارتفاعات و جزئیات) ، نماهای سه‌بعدی (نماهای آکسونومتری و دیدگاه‌ها) و حتی داده‌ها (برنامه‌ها) کار کند. یکی از مزیت‌های نرم‌افزار رویت (نسبت به برنامه های سنتی تر مانند اتوکد) این است که هر تغییری که در یک نما ایجاد شود به طور خودکار در تمام نماها و اسناد در طول پروژه به روز می‌شود.

البته این ویژگی باعث شده رویت الزامات محاسباتی بسیار زیادی داشته باشد زیرا باید همه عناصر و نمونه‌ها و همچنین روابط بین آنها را در هر لحظه به‌روزرسانی کند. اگر بخواهیم میزان اهمیت هر جزء از سخت افزار را در عملکرد نرم‌افزار رویت بررسی کنیم،  سه قطعه پردازنده CPU، رم RAM و کارت گرافیک GPU در الویت خواهند بود.

پیشنهاد میکنیم ویدیو انفجار عناصر ساختمانی در نرم افزار رویت را تماشا کنید:

 

 

بهترین پردازنده CPU برای رویت

نرم‌افزار رویت به دلیل نحوه طراحی سیستم آن به یک CPU با سرعت بالا (ساعت) نیاز دارد. تعداد هسته‌ها مهمترین عامل در عملکرد Revit نیست و CPU با هسته‌های کمتر اما سرعت بیشتر عموماً از هسته های بیشتر اما کندتر بهتر خواهد بود. 

در نتیجه مهمترین معیار هنگام انتخاب CPU برای نرم‌افزار رویت یک CPU تک هسته‌ای با سرعت بالاست. برای عملکرد بهتر در پیش‌نویس‌ها، Intel i7-10700k یا AMD Ryzen 7 3700x گزینه‌های عالی خواهند بود. برای BIM Heroes نیز قطعه‌های  Intel i9-10900k یا AMD Ryzen 9 5950x عملکرد خوبی داشته و عملکرد همه جانبه ای را برای شما به ارمغان می‌آورد.

اگر می‌خواهید کمی بیشتر هزینه کنید، i7-9700k از Intel ، یا Ryzen 3900x یا 3700x از AMD گزینه های خوبی هستند. و اگر بودجه محدودی دارید، می‌توانید AMD Ryzen 5 3600 را تهیه کنید. البته نسخه‌های جدیدتر Revit برای کارهای خاص از چندین هسته استفاده می‌کنند، بنابراین اگر از نظر هزینه مشکلی ندارید، رویت ارزش انتخاب CPU با حداقل چند هسته اضافی را دارد!

CPU های پیشنهادی:

  • AMD

AMD Ryzen 5 3600
AMD Ryzen 7 3700X
AMD Ryzen 9 3900X

 

  • Intel

Intel Core i9-9900KS
Intel Core i7-9700k

بهترین cpu برای رویت

بهترین مادربردها برای Revit

پس از تصمیم گیری در مورد CPU ، مرحله بعدی انتخاب یک مادربرد مناسب است. مهمترین نکته هنگام انجام این کار ، اطمینان از سازگاری آن با CPU انتخابی شما خواهد بود. توجه داشته باشید که برای این کار نه تنها بایدمطمئن شوید با AMD یا Intel کار می‌کند ، بلکه نسخه خاص CPU یا "سوکت" آن را نیز باید مورد بررسی قرار دهید. در مرحله دوم، باید مطمئن شوید که چیپست مناسب CPU انتخابی شما را دارد. چیپست اساساً جریان دستورالعمل ها را بین پردازنده و دستگاه های خارجی کنترل می‌کند.

مادربردهای پیشنهادی:

Socket AM4: Gigabyte X570 Aorus Elite
Socket TR4: Gigabyte Designare Ex X399
Socket LGA-1151 v2: Asus Prime Z390-A II
Socket 2066: MSI X299 Gaming Pro Carbon

سخت افزار مورد نیاز رویت

بهترین کارت گرافیک GPU برای Revit 

هنگام کار با مدلهای Revit ، یک کارت گرافیک قوی تر به شما امکان می‌دهد که هنگام انجام اعمالی مانند چرخش ، بزرگنمایی یا حرکت، مدل با FPS بالاتر (فریم بر ثانیه) کشیده شود.
رویت معمولا به کارت گرافیک خیلی بالایی نیاز ندارد؛  بنابراین برای اینکه در پیش‌نمایش‌ها عملکرد خوبی داشه باشید چیزی مانند NVIDIA GeForce RTX 2060 SUPER یا AMD Radeon RX 5700 XT قطعه متوسط مناسبی خواهد بود.

اگر قابلیت اطمینان و ثبات مهمترین دغدغه شماست و دوست دارید از قطعات پشتیبانی شده اتودسک Autodesk استفاده کنید، باید به سراغ کارت گرافیک‌های حرفه‌ای میان رده مانند Nvidia Quadro P2200 یا Radeon Pro W5500 بروید. اما به خاطر داشته باید برای آن هزینه بیشتری بپردازید. همچنین برای استفاده از BIM Heroes، می‌توانید از NVIDIA GeForce RTX 2070 SUPER یا AMD Radeon RX 5700 XT که قطعات همه کاره‌ای هستند استفاده کنید. 

به علاوه توجه داشته باشید GTX 1660Ti برای کسانی که نیازی به رندرگیری ندارند مناسب است و  RTX 2080 Super برای کسانی که می‌خواهند رندرهای با کیفیت زیادی داشه باشند مناسب می‌باشد.

کارت گرافیک مخصوص رویت

مقاله پیشنهادی: فتوشاپ چیست؟

بهترین حافظه RAM  برای نرم‌افزار رویت

میزان دقیق RAM مورد نیاز شما بستگی به پروژه هایی دارد که روی آنها کار می‌کنید، اما به طور کلی برای کار با رویت داشتن 16 گیگابایت رم توصیه می‌شود. اینگونه می‌توانید بدون هیچ مشکلی در یک پروژه تا حجم فایل 700 مگابایت نیز کار کنید. اگر روی مدل‌های پیچیده‌تر کار می‌کنید یا تمایل دارید Revit را در کنار سایر برنامه‌ها مانند Photoshop و تری‌دی‌مکس اجرا کنید، ممکن است به یک رم  32 گیگابایتی نیاز پیدا کنید.

برای انتخابRAM  هر یک از مارک‌های اصلیCorsair ،Kingston ، Crucial به طور کلی گزینه‌های خوبی هستند و از آنجا که بسیاری از مارک‌ها دارای گارانتی مادام‌العمر هستند، واقعاً ارزش ندارد برای آنهایی که این ضمانت نامه را ندارند هزینه کنید.

با یک بودجه‌ متوسط یک رم DDR4 مانند Kingston HyperX یا Corsair Vengeance را عملکرد خوبی خواهد داشت. همچنین توجه داشته باشید که RAM خریداری شده با مادربرد شما سازگار باشد و به یاد داشته باشید، هنگام مواجه شدن با تصمیم بین ظرفیت بیشتر یا ماژول‌های سریعتر، همیشه ظرفیت بیشتر را انتخاب کنید.

حافظه مورد نیاز برنامه رویت

مقاله پیشنهادی: تری دی مکس چیست؟

بهترین فضای ذخیره‌سازی Storage برای Revit

در مورد ذخیره سازی، ظرفیت و سرعت خوانده‌شدن مهمترین عوامل هستند. برای کاهش هزینه‌های مربوط به SSD، بهتر است از SSD برای درایو اصلی که سیستم عامل شما روی آن نصب است و همچنین نصب برنامه رویت استفاده کنید. سرعت بالای SSD‌ها به سیستم شما امکان می‌دهد سریعتر از هارد دیسک‌های سنتی، برنامه‌ها را راه اندازی و فایل‌ها را بارگذاری کنید. توجه داشته باشید که از درایو سیستم عامل با حداقل ظرفیت 500 گیگابایت استفاده کنید تا مطمئن شوید در آینده نزدیک نیازی به ارتقاء درایو اصلی خود (که اغلب یک فرآیند پیچیده است) ندارید.

 همچنین استفاده از NVMe برای فایل‌های پروژه و یک SSD سریع برای سیستم عامل و نصب دیگر برنامه‌ها باعث بالاتر رفتن عملکرد سیستم می‌شود. به یاد داشته باشید که وقتی روی فضای ابری BIM360 کار می‌کنید، همه آنها در یک درایو کار می‌کنند، بنابراین داشتن یک درایو اصلی بزرگتر ضروری است.

SSD Sabrent Rocket NVMe یکی از گزینه‌هایی است که عملکرد خوبی دارد و در ظرفیت‌های 1 ترابایت ، 2 ترابایت و 4 ترابایت ارائه می‌شود. برای SSD های معمولی نیز می‌توانید با Samsung QVO یا EVO یا سامسونگ NVMe 970 EVO PLUS کار کنید.

سخت افزار مورد نیاز رویت

امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید.

کارت رویت
کارت تری دی مکس
کارت کی‌شات
کارت متره و برآورد

مقالات مشابه

معماری
در این ویدیوی آموزشی رایگان، با نحوه ایجاد مقطع یا Section سه بعدی از...
معماری
برای حذف نرم افزارهای اتودسک نباید فولدر آن ها را پاک کنید زیرا این کا...
معماری
در این آموزش رایگان نحوه انتقال یک فایل به صورت زنده یا synchronize را...
معماری
Revit یک نرم‌افزار مدل سازی اطلاعات ساختمان (BIM) است که فرآیند طراحی...
کاربر عزیز نظر خود را درباره ی مقاله ی بالا برای ما بنویسید.