cast
یاسمن کاتب

معرفی 12 وب سایت از بهترین سایت‌های دانلود تکسچر برای معماران و طراحان

یاسمن کاتب
10 آذر 1400
6127
12
متن مقاله

بهترین سایت‌های دانلود تکسچر

پس از اتمام کار مدلسازی با نرم‌افزارهای مدلسازی، مرحله متریال‌دهی آغاز می‌شود که برای تکمیل پروژه و واقعی‌ شدن آن الزامی است. در این مرحله جمع‌آوری تکستچرهای خوش ساخت و باکیفیت برای رئال شدن هر چه بیشتر مدل بسیار مهم است.

بهترین سایت‌های دانلود تکسچر

تکسچرها اهمیت خاصی در فرآیند ساخت و طراحی کارهای هنری دارند. بسیاری از مردم تصور می‌کنند که هنرمندان سه‌بعدی و طراحان بازی تنها کسانی هستند که از تکسچرها استفاده می‌کنند اما در واقع، هنرمندانی مانند طراحان مفهومی و نقاشان دیجیتالی نیز برای برای اضافه کردن جزئیات زیبا و واقع‌گرایانه از تکسچرها استفاده می‌کنند. استفاده از تکسچرها می‌تواند طرح و مدل شما را بیشتر به واقعیت نزدیک کند و هنر شما را به اثری جذاب و پر زرق و برق تبدیل کند.

وب‌سایت‌های زیادی در اینترنت وجود دارند که دارای انواع تکسچرها هستند.  اما یافتن یک منبع خوب و باکیفیت همیشه آسان نیست، بنابراین در این مقاله قصد داریم   را به شما معرفی کنیم، پس با ما همراه باشید.
البته همه سایت‌های دانلود تکسچر مناسب هر نوع پروژه‌ای نیستند، اما شما با امتحان کردن آنها به راحتی متوجه خواهید شد کدام یک برای شما مناسب‌تر است.
 

مقاله پیشنهادی: رندرینگ چیست؟

1. CG Textures 

CG Textures که اخیرا به textures تغییر نام داده است، احتمالاً پرکارترین و شناخته شده ترین سایت تکسچر در اینترنت است.این سایت با داشتن مجموعه ای از بیش از 100000 تصویر، یکی از بزرگترین مخازن تکسچر در جهان است که ملزومات استودیوها و پروژه های بی‌شماری را عرضه کرده است.

سایت CG Textures سایت Textures همچنین دارای مجموعه قابل توجهی از متریال با کیفیت بالا است که می‌توانید مطابق نیاز خود آنها را سفارشی کنید. شما در این سایت می‌توانید دسته‌های مختلف تکسچر را مشاهده کنید و آنها را دانلود کنید. برای دانلود تکسچرها از این سایت ابتدا باید در آن ثبت نام کنید. 

2. Texture Vault

Texture Vault، یک بایگانی بزرگ از تکسچر های با کیفیت و خوش‌ساخت است که بیش از 8000 تکسچر با بیش از 25 دسته بندی در پایگاه داده خود دارد. این سایت همچنین مکان خوبی برای خرید و فروش تکسچر می‌باشد.

سایت Texture Vault

3. Texturer

این سایت یک منبع خوب برای تکسچر های رایگان و با کیفیت خوب و رابط کاربری تمیز و آسان برای استفاده است. شما می‌توانید به راحتی تکسچرها و پانوراماها را از این وب سایت عالی دانلود کنید و در پروژه‌های گوناگون بکار ببرید.

سایت Texturer

4. Quixel Megascans

این سایت با ارائه مجموعه‌ای بزرگ از مدل‌ها، تکسچرها، decal ها، imperfectionها ، brusheها و ... به یک مخزن با کیفیت تبدیل شده که توسط متخصصان صنعت در سراسر جهان استفاده می‌شود. این سایت همچنین با بیش از 15 هزار دارایی، یکی از بزرگترین کتابخانه‌های اسکن عکس در جهان نیز به شمار می‌رود.
به علاوه اگر همزمان از نرم‌افزار Quixel Bridge خود این کمپانی استفاده کنید بسیار کاربردی تر خواهد بود و به شما امکان می‌دهد از همه دارایی‌ها و حتی دارایی‌های سفارشی را به راحتی دانلود کرده و در برنامه استفاده کنید.

سایت Quixel Megascans

مقاله پیشنهادی: نکاتی درباره عکس برداری از تکسچرها

5. Poliigon

Poliigon با ارائه تکسچرها ، مدل‌ها، HDRIها و حتی براش‌های مجسمه‌سازی، یکی از با کیفیت‌ترین سایت‌هایی است که هر نوع متریالی را در اختیار شما می‌گذارد.
این سایت تکسچر و آبجک‌هایی با رزولوشن 8k را ارائه می‌دهد که در بالا بردن کیفیت کار شما بسیار موثر است.

سایت Poliigon6. CC0 Textures

یکی از بزرگترین مجموعه‌های ارائه دهنده تکسچرهای رایگان در اینترنت، سایتCC0 Textures است که انواع تکسچرهای عالی را بصورت رایگان ارائه می‌دهد. این سایت بیش از 1000 عکس اسکن شده و متریال generated دارد که هر ماه نیز افزایش می‌یابد. در این سایت به سرعت می‌توانید چیزی که به دنبال آن هستید را پیدا کنید.

سایت CC0 Textures

7. Texturez

این یک وب سایت مرتب و پرکاربرد با دسته بزرگی از تکسچر‌های مختلف است. در این سایت می‌توانید اندازه فایل اصلی هر تکسچر را نیز مشاهده کنید. همچنین می‌توانید به یک تصویر پیش‌نمایش با وضوح پایین یا خود تصویر بافت در اندازه کامل نگاهی بیندازید.

سایت Texturez

8. Mayang

Mayang یک کتابخانه بزرگ از تکسچرها دارد، شما در این سایت به منبعی با بیش از 4000 تکسچر با وضوح بالا دسترسی دارید. می‌توانید تکسچرها را یک به یک به صورت رایگان دانلود کنید  همچنین می‌توانید کل مجموعه تکسچرها را به‌صورت یکجا خریداری کنید.

پکیج آموزشی پیشنهادی: پکیج  آموزش جامع رندرینگ VRay و Corona

9. 1000skies

همانطور که از نام آن پیداست، این وب‌سایت طیف گسترده‌ای از تکسچرها و تصاویر آسمان را ارائه می‌دهد که می‌توان از آنها برای ایجاد skydomes یا cubemap استفاده کرد. شما می‌توانید تصاویر کوچک و بزرگ بصورت 360 را از 1000skyes دانلود کنید.

سایت 1000skies

10. Lugher Texture

این سایت تکسچرهای بسیار متنوع و جدیدی دارد که می‌توانید از آنها در پروژه‌های مختلف استفاده کنید. در این سایت تک تک باف‌ ها بسیار دقیق و به خوبی ثبت شده است، به صورتی که شما می‌توانید به راحتی از آن ها برای پروژه های خود و بدون ایجاد تغییرات زیادی استفاده کنید.

آموزش رایگان پیشنهادی: آموزش ساخت تکسچر Seamless در فتوشاپ

11. Amazing Textures

Amazing Textures دسته‌های مختلفی دارد که شامل بافت‌های مرتبط با عناصر شهری مانند ساختمان‌ها، دروازه‌ها، فضاهای داخلی و همچنین لباس، کتاب، غذاو عناصر موجود در طبیعت می‌باشد.

سایت Amazing Textures

12. Texture Library

Texture library یک وبسایت بسیار ساده با طرح مینیمالیستی است که همه دسته‌های تکسچر آن در صفحه اصلی قرار دارند، بنابراین می‌توانید به راحتی دسته‌هایی را که می‌خواهید را مشاهده و استفاده کنید.

سایت Texture Library

کلام آخر

سایت‌های بسیاری برای دانلود تکسچر در فضای اینترنت وجود دارند اما همه آنها از کیفیت مورد نیاز برخوردار نیستند. شما می‌توانید با اسفاده از سایت‌های معرفی شده تکسچر و آبجکت‌های مورد نظر خود را تهیه کنید و با توجه به نیاز در پروژه‌های مناسب استفاده کنید.

مقاله پیشنهادی: 7 نکته برای داشتن یک رندر معماری رئال

اگر علاقه مند به آمزش نرم‌افزارهای معماری هستید می‌توانید پکیج‌های آموزشی مورد نظر خود را از سایت آپادمی تهیه کنید و همچنین از آموزش‌ها و مقالات آموزشی ما بهرمند شوید. 

کارت رندرینگ مسترینگ 2
کارت لومیون
کارت تری دی مکس
کارت پست پروداکشن

مقالات مشابه

عکاسی معماری
فارغ از میزان علاقه ی شما به معماری، واقعیت این است که بسیاری از ساختم...
معماری
اگر در حوزه شبیه سازی معماری یا گرافیک کامپیوتری فعالیت دارید، احتمالا...
معماری
در این آموزش ویدیویی رایگان با ویژگی جدید تکثیر درختان در نرم افزار Lu...
فریلنسینگ
شناخت سایت های تخصصی فریلنسری یکی از موارد بسیار مهم در کسب درآمد دلار...
کاربر عزیز نظر خود را درباره ی مقاله ی بالا برای ما بنویسید.

ارسلان محمودی Guest User
16 آبان 1402 - ساعت 16:29
پاسخ

ممنون از معرفی خوبتون

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

خواهش میکنم، موفق باشید.

زهرا رضایی Guest User
25 دی 1401 - ساعت 14:20
پاسخ

وقت بخیر برای دانلود تکسچر برای لومیون هم از این سایت ها میتونیم استفاده کنیم؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
از طریق سایت هایی که در این مقاله معرفی کردیم میتونید دانلود کنید.

سعیده ترابی نیا Guest User
15 دی 1401 - ساعت 21:24
پاسخ

واقعا آپادمی یکی از معتبر ترین هاست..
استاد های دلسوز و واقعا حرفه ای .من پک فریلنسری ازشون گرفتم و هرموقع بهشون میل زدم با صبر و حوصله جواب دادن/البته انقد توضیحات کامل بود که جای سوال نمیذاره

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

لطف دارید خانم ترابی نیای عزیز، انشاالله همیشه موفق و پیروز باشید.
آپادمی

سارا زارعی Guest User
11 آبان 1401 - ساعت 18:14
پاسخ

عالی بود ممنون.

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

خواهش میکنم، موفق باشید.

محمد امین ربیعی Guest User
30 دی 1400 - ساعت 15:10
پاسخ

میشه چن تا از بهترین سایت‌های دانلود آبجکت برای تری دی مکس هم معرفی کنید؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

سلام وقت بخیر
برای دانلود آبجکت میتونید از سایت های Evermotion ،3Dsky ،CGTrader و سایت MoonArch استفاده کنید.

ریحانه یزدانی Guest User
21 آذر 1400 - ساعت 16:42
پاسخ

برای دانلود تکسچر فتوشاپ هم اگه میشه لطفا چن تا سایت معرفی کنید

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

حتماً در مقالات آینده بهشون اشاره خواهیم کرد. ممنون از پیشنهادتون