cast
مرجان هرندی

بهترین ورژن فتوشاپ کدام است؟ + مقایسه ورژن‌های مختلف فتوشاپ 

مرجان هرندی
21 اسفند 1401
7596
27
متن مقاله

بهترین ورژن فتوشاپ کدام است؟

با پیشرفت دنیای دیجیتال با توجه به نیاز مردم، استفاده از نرم افزارهای در حوزه های مختلف به شدت رواج پیدا کرده است و این امر سبب شده تا افراد به دنبال برنامه های کاربردی برای انجام کارهای تخصصی باشند. همانطور که میدانید نرم افزار پر کاربرد فتوشاپ یکی از نرم افزارهای تخصصی و محبوب در حوزه گرافیک است که امروزه در سراسر دنیا افراد بسیاری از مبتدی تا حرفه ای برای کار طراحی یا ادیت و ویرایش عکس از این نرم افزار استفاده می‌کنند. معمولا کاربران به دنبال بهترین ورژن و یا نسخه از فتوشاپ هستند و اغلب سعی دارند  از ورژن های کاربردی تر و بهتر این نرم افزار ا انتخاب و استفاده کنند. شما از کدام ورژن از این نرم افزار استفاده میکنید؟ به نظر شما بهترین ورژن فتوشاپ کدام است؟ و یا عوامل تاثیر گذار در شناخت ورژن های مختلف برنامه فتوشاپ چیست؟ در ادامه همراه ما باشید تا با بهترین ورژن از نرم افزار فتوشاپ و عوامل تاثیر در انتخاب بهترین نسخه از این نرم افزار آشنا شوید. برای آموزش نرم افزار فتوشاپ به صورت حرفه ای و کسب درآمد از این نرم افزار میتوانید به سایت آپادمی مراجعه کنید و پکیج آموزش فتوشاپ را تهیه کنید همچنین برای کسب  اطلاعات بیشتر در مورد این نرم افزار از بخش مقالات آموزشی مقاله فتوشاپ چیست را مطالعه کنید.

بهترین ورژن فتوشاپ کدام است؟

مقاله پیشنهادی: فتوشاپ چیست؟

بهترین ورژن فتوشاپ

اغلب کسانی که با فتوشاپ سروکار دارند یا می‌خواهند این نرم افزار را یاد بگیرند معمولا با این سوال مواجه میشوند که بهترین ورژن فتوشاپ کدام است؟ انتخاب بهترین ورژن از نرم افزار فتوشاپ مانند بسیاری از نرم افزار ها به عوامل مختلفی بستگی دارد. سیستم مورد استفاده شما همچنین سطح تخصص و میزان مهارت، هدف و انتظار شما از برنامه در حد مبتدی بوده یا به صورت حرفه ای در استفاده از فتوشاپ در تشخیص کیفیت مطلوب ورژن انتخابی تاثیر گذار خواهد بود. برای انتخاب بهترین ورژن ابتدا باید ورژن های موجود از این نرم افزار را بررسی کنید و ورژن مناسب خود را انتخاب کنید زیرا با توجه به تخصص، هدف و سیستم مورد استفاده بهترین ورژن برای هر فردی ممکن است متفاوت با فردی دیگر باشد. هر نرم افزاری از زمان طراحی تا تولید به صورت ورژن یا نسخه های متفاوتی برای رفع نیاز طراحان به بازار عرضه می شود و این امکان را به کاربران می دهد تا بتوانند ورژن مناسب خود را انتخاب و از آن استفاده کنند. لازم به ذکر است که برخی از نسخه های ابتدائی این برنامه در مقایسه با آخرین ورژن فتوشاپ، از امکانات و گزینه های کمتری برخوردار بوده و تنها چند افکت آماده را برای ادیت عکس در اختیار کاربر قرار خواهد داد. اما شما باید با توجه به سخت افزار سیستم مورد استفاده خود بهترین ورژن را برای ادیت و ویرایش تصاویر استفاده کنید.

بهترین ورژن فتوشاپ

انواع نرم افزار فتوشاپ 

•   Adobe Photoshop Elements

ابتدایی ترین نسخه فتوشاپ Adobe Photoshop Elements است که یکی از ورژن های ارزان قیمت این نرم افزار بوده و امکانت بسیار کم و محدودی را در اختیار کاربر قرار داده. کاربران از این نسخه صرفا برای یک ادیت معمولی عکس می توانند استفاده کنند.

•   Adobe Photoshop Lightroom

با توجه به امکانات محدود نسخه قبلی در این نسخه از فتوشاپ کاربر به راحتی می تواند به صورت همزمان بر روی چند عکس تمرکز کرده و تصاویر را ویرایش کند. امکانات و افکت های این نسخه از فتوشاپ در مقایسه با فتوشاپ Elements کمی بیشتر است.

•   Adobe photoshop ME

و اما این نسخه از فتوشاپ را میتوان یک نسخه تکمیل شده از نرم افزار فتوشاپ دانست که تمامی قابلیت های ادیت و ویرایش حرفه ای عکس را به همراه تایپ فارسی بر روی عکس در اختیار کاربر قرار داده است.

•   Adobe photoshop Extended

این نسخه تکمیل شده از فتوشاپ مانند نسخه قبلی بوده تنها با این تفاوت که در این نسخه قابلیت تایپ فارسی بر روی عکس ها وجود ندارد.
نسخه های تولید شده برنامه کاربردی فتوشاپ از زمان طراحی این برنامه تاکنون، حدودا ۱۸ نسخه بود که شرکت ادوبی هر ساله با هدف بهبود کمبودهای نسخه های پیشین نسخه ای جدید از این نرم افزار را به بازار عرضه می کند. پیش از سال ۲۰۰۳ این برنامه کاربردی دارای ۱۳ ورژن متفاوت بوده و بعد از آن ورژن های فتوشاپ تحت عنوان دو گروه CC، CS به بازار کار طراحان وارد شد.

مقاله پیشنهادی: بازار کار فتوشاپ

نسخه های فتوشاپ پیش از تولد cs  

نسخه اولیه تولید نرم افزار فتوشاپ یعنی 0.87 در سال 1989 ابتدا برای یک سیستم عامل مکینتاش تا ورژن 7 نرم افزار فتوشاپ در سال 2002 ارائه شده. در این دوره با بروزرسانی ورژن جدید قابلیت های بسیاری به این نرم افزار افزوده می شد که در پایان با موارد زیر تکمیل و به دوره ی پایانی خود در این نوع ورژن ها رسید.
•   قابلیت برداری شدن تمام متون در نرم افزار فتوشاپ
•   اضافه کردن پنجره spell check در فتوشاپ
•   اضافه کردن ابزار پر کاربرد healing brush tool  در این نرم افزار
•   اضافه شدن پنجره find and replace برای انجام طراحی های گوناگون

مقاله پیشنهادی: سخت افزار مورد نیاز فتوشاپ

نسخه های فتوشاپی تحت عنوان cs (creative suits)

ابتدایی ترین نسخه نرم افزار فتوشاپ در گروه cs نسخه 8 است که در سال 2003 به بازار عرضه شد این ورژن ها شامل آپشن های بسیاری است که تا نسخه 13 در سال 2012 تحت انحصار تولید این گروه است. این گروه نرم افزار های فتوشاپ جدیدی تولید می کند که قابلیت و امکانات بسیاری را در اختیار کاربران قرار داده است. در پایان ورژن 13 ارائه شد که اکثر کاربران آن را بهترین نسخه cs می دانند که با اضافه کردن امکانات زیر باعث شد جایگاه خود را به نسخه های گروه cc  برای تولید ورژن جدید نرم افزار فتوشاپ بدهد.
•    اضافه کردن ابزارهای content-aware patch tool و content-aware move tool
•    بهتر شدن وضعیت پنجره color range
•    افزودن قابلیت جدید adobe camera raw
•    بهتر شدن وضعیت ابزار crop tool
•    افزوده شدن امکان پشتیبانی از video
•    فیلتر oil paint در فتوشاپ قرار گرفت
•    اضافه شدن پنل های paragraph styles و character styles
•    افزوده شدن قابلیت های look up table

تفاوت Photoshop و Photoshop CC

نسخه های جدید تر فتوشاپ cc (creative cloud)

ابتدایی ترین نسخه ارائه شده از این گروه از زمان تولید شامل نرم افزار فتوشاپ ورژن14 است که در سال 2013 می شود که ادامه دادن تولید ورژن های این نسخه تا اکنون با ارائه امکانات زیاد با منظور رفع کمبود های سابق و ایجاد محیطی پیشرفته تر برای انجام طراحی های نو در قالب 3 بعدی و 2 بعدی بوده است.از جمله امکانات نهایی افزوده شده به نرم افزار فتوشاپ به منظور بهتر شدن عملکرد، می توان به موارد زیر اشاره کرد:
•    ایجاد فضای برگزیدن سوژه تنها با یک کلیک
•    ریمو کردن بک گراند عکس تنها با یک کلیک
•    ادیت سریع لایه های مختلف یک عکس
•    اضافه شدن امکان جدید content aware fill
•    اضافه کردن پنل تنظیمات (properties)
•    ویژگی جدید smart object photoshop
•    قابلیت کلید های میانبردر فتوشاپ مانند تیلدا و ویژگی های جذاب با آن
•    بستن فوری سندهایی غیر لازم
•    بهتر شدن عملکرد آیکون shift
•    warp جدید و فوق العاده

مقاله پیشنهادی: نرم افزارهای کاربردی گرافیک

بهترین نسخه فتوشاپ 

همان طور که در قسمت های قبل بررسی کردیم، بهترین نسخه فتوشاپ بستگی به سیستم مورد استفاده و نوع کار شما دارد. برخی از کاربران مبتدی برای ویرایش عادی و معمولی عکس های از برنامه فتوشاپ استفاده کرده و امکانات پیچیده ای نیاز ندارند. در صورتی که دسته ای دیگر از افراد حرفه ای تنها امکانات حرفه ای برای ادیت و ویرایش عکس های خود نیاز دارند. بسیاری از کاربران و طراحان این حوزه به لحاظ سادگی در استفاده و کاربری، ورژن ۲۰۱۴ برنامه فتوشاپ را برای عکاسی و ادیت و ویرایش عکس بسیار مناسب می دانند البته لازم به ذکر است که همیشه آخرین ورژن فتوشاپ امکانات بیشتری را در اختیار کاربر قرار خواهد داد. نسخه ۲۰۱۴ نرم افزار فتوشاپ به دلیل حجم کم و سبک بودن از داغ شدن سیستم جلوگیری می کند. برای استفاده حرفه ای از نرم افزار فتوشاپ و ویرایش حرفه ای عکس توسط طراحان، بهترین ورژن فتوشاپ نسخه ۲۰۱۹ بوده که تنها در نسخه ۶۴ بیتی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. همچنین شما میتواند از ورژن های 2020، 2021 و 2022 نیز استفاده کنید و از امکانات بیشتری بهرمند شوید.

بهترین نسخه فتوشاپ 

به طور کلی، برای پاسخ به سوال” بهترین ورژن فتوشاپ کدام است؟” بهتر است پیش از انتخاب نسخه فتوشاپ به میزان قدرت سیستم رایانه خود برای پردازش و نوع کار ادیت خود توجه کنید سپس ورژن مناسب خود را انتخاب نمایید. امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید. شما میتوانید با مراجعه به سایت آپادمی پکیج آموزش بهترین نرم افزار های گرافیکی برای طراحی و ادیت و خلق تصاویر گرافیکی را تهیه کنید.

فتوشاپ2
کارت ایلاستریتور 2
کارت تری دی مکس
کارت فریلنسینگ 1

مقالات مشابه

معماری
با یادگیری ابزار Spot Healing Brush Tool می توانید اشیاء اضافی را در ن...
گرافیک
دو نرم ‌افزار فتوشاپ و ایلاستریتور که هر دو محصول شرکت Adobe هستند در...
معماری
از عمده ترین دلایل مواجه شدن ارور scratch disk are full در فتوشاپ می‌ت...
گرافیک
یکی از مشکلاتی که  بسیاری از افراد هنگام تایپ کردن در نرم‌افزارها با آ...
کاربر عزیز نظر خود را درباره ی مقاله ی بالا برای ما بنویسید.

یاسمن حجار Guest User
29 فروردین 1403 - ساعت 15:13
پاسخ

عالی بود توضیحاتتون

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
ممنون، موفق باشید.

ساره غضنفری Guest User
20 اسفند 1402 - ساعت 16:42
پاسخ

بهترین نسخه فتوشاپ برای ادیت عکس کدومه؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
نسخه 2019 از نرم‌افزار Adobe Photoshop به عنوان یکی از بهترین ورژن‌ها برای استفاده حرفه‌ای و ویرایش حرفه‌ای عکس توسط طراحان شناخته می‌شود. نسخه 2019 از Adobe Photoshop به صورت 64 بیتی عرضه شده است و این نسخه قابلیت‌ها و ابزارهای پیشرفته‌تری نسبت به نسخه‌های قدیمی‌تر این نرم‌افزار دارد.همچنین، در نظر داشته باشید که Adobe در طول زمان به‌روزرسانی‌ها و بهبودهایی را در نرم‌افزار Photoshop ارائه می‌دهد. بنابراین، در نظر داشته باشید که نسخه‌های بعدی نیز ممکن است قابلیت‌ها و ابزارهای جدیدتری را در اختیار شما قرار دهند. در نهایت، شما میتونید از جدید ترین نسخه های نرم افزار فتوشاپ نیز برای ویرایش عکس ها استفاده کنید و به امکانات و قابلیت های بیشتری دسترسی پیدا کنید.

رعنا حسینی Guest User
17 اسفند 1402 - ساعت 16:59
پاسخ

مقاله خوبی بود

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

ممنون، موفق باشید.

مبین Guest User
26 دی 1402 - ساعت 11:22
پاسخ

سلام برای همچین سیستمی نسخه 2020 چطوره ؟
Ram 8G DDR3
CPU CELERON G1620

نسرین بهزادی Guest User
02 آبان 1402 - ساعت 15:52
پاسخ

کدوم ورژن از فتوشاپ قابلیت استفاده از هوش مصنوعی رو داره؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
برای استفاده از هوش مصموعی باید آخرین نسخه فتوشاپ نسخه 24.5 و بالاتر رو دانلود و نصب کنید.

سلماز اصغری Guest User
13 مهر 1402 - ساعت 17:29
پاسخ

بسیار عالی ممنون

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
خواهش میکنم، موفق باشید.

شیما نقوی Guest User
21 مرداد 1402 - ساعت 16:11
پاسخ

از کجا ورژن فتوشاپ را بفهمیم؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
برای اطلاع از نسخه فتوشاپ نصب شده بر روی سیستم خود از منوی Help گزینه About Photoshop را انتخاب کنید در این قسمت، شما می‌ تونید نسخه دقیق فتوشاپ خود را مشاهده کنید.

مهشید نوروزی Guest User
15 مرداد 1402 - ساعت 13:42
پاسخ

بسیار عالی...

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
ممنون، موفق باشید.

نازنین سعیدی Guest User
24 تیر 1402 - ساعت 14:16
پاسخ

می‌توانم ورژن‌های قدیمی‌تر فتوشاپ را همچنان استفاده کنم؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
بله، می‌توانید ورژن‌های قدیمی‌تر فتوشاپ را همچنان استفاده کنید، اما باید در نظر داشته باشید که این نسخه‌ها ممکن است با سیستم عامل‌های جدیدتر سازگاری نداشته باشند همچنین قابلیت های ورژن های جدید در نسخه های قدیمی وجود نخواهد داشت.

یاسمین کبیریان Guest User
13 تیر 1402 - ساعت 15:30
پاسخ

وقت بخیر
من وقتی میخوام فایل Psd که قبل سیو کردمو دوباره باز کنم وقتی روی فایل کلیک میکنم به صورت عکس باز میشه و در فتوشاپ باز نمیشه باید چیکار کنم؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
روی فایلتون راست کلیک کنید و گزینه Open with را بزنید و از منوی باز شده فتوشاپ رو انتخاب کنید تا فایل در فتوشاپ باز بشه.

مهدی اسلامی Guest User
27 خرداد 1402 - ساعت 17:20
پاسخ

فتوشاپ برای سیستم های ضعیف شما چه ورژنی رو پیشنهاد میکنید؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
بهترین نسخه فتوشاپ برای سیستم های ضعیف ورژن ۲۰۱۴ است چون هم سبک ترین نسخه هست هم همه امکانات به درد بخور نسخه های دیگر را دارد.

زهرا فروتن Guest User
02 خرداد 1402 - ساعت 17:03
پاسخ

ممنون از توضیحات خوبتون

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

خواهش میکنم، موفق باشید.

راضیه هدایتی Guest User
24 اردیبهشت 1402 - ساعت 10:51
پاسخ

وقت بخیر بهترین ورژن فتوشاپ برای ویندوز ۱۰ چه ورژنی هست؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
تمام نسخه های فتوشاپ روی ویندوز 7 تا 10 قابل نصب هستند فقط شما باید با توجه به سخت افزار سیستمتون بهترین نسخه رو انتخاب کنید.

هانیه یزدانی Guest User
27 اسفند 1401 - ساعت 11:24
پاسخ

ممنون از توضیحات کامل و مفیدتون من ورژن۲۰۲۰ نصب کردم ولی همش ارور scratch disk میداد منم نرم افزار رو حذف کردم به نظرتون نسخه پایین تر نصب کنم مشکلم حل میشه؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
خواهش میکنم، برای رفع این ارور مقاله ارور scratch disk are full در فتوشاپ رو از بخش مقالات آموزشی مطالعه کنید در این آموزش 4 روش برای رفع این ارور آموزش داده شده.