cast
مرجان هرندی

معرفی سبک یونانی در دکوراسیون داخلی + ویژگی های سبک یونانی

مرجان هرندی
09 آذر 1401
1615
6
متن مقاله

سبک یونانی در دکوراسیون داخلی

اگر به دنبال ایجاد سبک سنتی دکوراسیون خانه با الهام از طراحی داخلی یونان هستید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. سبک یونانی در دکوراسیون داخلی با ترکیب عناصر دوران باستان و مدرنیته یکی دیگر از سبک های خاص و متفاوت را در طراحی دکوراسیون داخلی را ایجاد کرده است. این سبک بر عدم وجود عناصر لوکس، سادگی پایان ناپذیر، ظاهری تقریبا عملگرا و طبیعی تاکید داشته و مورد توجه بسیار از طراحان قرار گرفته است.  در این مقاله به بررسی این سبک و ویژگی های آن خواهیم پرداخت و به شما خواهیم آموخت که چگونه با الهام گرفتن از این سبک، دکوراسیون داخلی خود را به سبک یونان طراحی کنید. شناخت سبک های مختلف یکی از موارد مهم در حوزه طراحی داخلی است است که هر طراح و یا هر فرد علاقه مند به حوزه طراحی داخلی و اجرا دکوراسیون باید به آن تسلط داشته باشد. اگر شماهم علاقه مند به مبحث طراحی داخلی و اجرا هستید میتوانید با تهیه پکیج آموزش طراحی داخلی با یاد گیری مباحث مرتبط به این حوزه و شناخت سبک های مختلف وارد بازار کار شوید و هر گونه سبکی را طراحی نمایید و کسب درآمد کنید برای آموزش این دوره به هیچ گونه پیش زمینه ای نیاز نخواهید داشت و تمامی مباحث 0 تا 100 به صورت عملی و تئوری آموزش داده شده است.

سبک یونانی در دکوراسیون داخلی

مقاله پیشنهادی:  31 سبک رایج در دکوراسیون داخلی

 طراحی به سبک یونانی

عملگرایی و سادگی از مهم ترین ویژگی های سبک یونانی در طراحی داخلی می باشد به  همین دلیل در این سبک به جای استفاده از عناصر لوکس از المان هایی ساده استفاده می شود. در دکوراسیون داخلی به این سبک از طیف رنگی سرد، کاشی های سرامیک، سنگ های مرمر، فرم های ساده ی ساخته شده از چوب طبیعی و دست ساز و لوازم داخلی چرمی استفاده می شود. توجه داشته باشید در سبک یونانی علی‌رغم سادگی عمدی آن، تزئینات و وسایل مورداستفاده در خانه‌های یونانی، آنها را به‌عنوان افراد ثروتمند یا طبقه پایین تعریف می‌کند. برای ایجاد دکوراسیون سبک یونانی در منزل خود ابتدا مطمئن شوید که خانه شما ویژگی های لازم برای دکوراسیون به این سبک یونانی را داشته باشد سپس در صورت مناسب بودن منزل برای اجرای این سبک میتوانید با ایده گرفتن از فرهنگ کلاسیک یونان برای طراحی فضای داخلی فضایی زیبا و دلنشین ایجاد کنید ایجاد این سبک در فضای هانه های امروزی منجر به ترکیبی غنی از بافت‌ها و رنگ‌ها می‌شود که با خطوط تمیز و اثاثیه‌ای که بادقت چیده شده‌اند، بسیار زیبا به نظر می‌رسند. 

 طراحی به سبک یونانی

ویژگی ها و مشخصات خانه های سبک یونانی 

خانه های یونانی اغلب دارای مشخصاتی زیر میباشند:
•    سقف بلند
•    ستون‌های گچ‌بری
•    الگوهای پرپیچ‌وخم
•    نقاشی‌های دیواری
•    طیف رنگی در سایه‌های طبیعی و عدم وجود رنگ‌های روشن
•    گرانیت، کاشی و سرامیک و سنگ مرمر
•    مبلمان ساده
•    گچ بافت روی دیوارها، (کاغذ دیواری در این سبک وجود ندارد)
•    وسایل تزئینی مانند گلدان، آمفورا (خمره سفالی، نقره یا طلا) و مجسمه
•    حداقل استفاده از پرده روی پنجره‌ها

مقاله پیشنهادی: سبک مدرن در دکوراسیون داخلی

سقف در سبک یونانی 

در سبک یونانی خانه های دارای سقفی بلند می باشند زیرا سقف بلند در فضای داخلی ، فضای اتاق را بازتر می‌کند و احساس آزادی می دهد. در طراحی داخلی با این سبک سقف توسط ستون ها با گچ کاری برجسته می شود. همچنین برای تزیین سقف در این سبک از الگوهای رگه ای نیز استفاده می شود. در سقف خانه های یونانی میتوانید از نورگیر های شیشه ای به ویژه نورگیر های استین گلس برای بهبود روشنایی نیز استفاده کنید. برای اجرای این سبک باید رنگ سقف باید با رنگ دیوار یکی باشد.

سقف در سبک یونانی 

دیوار در سبک یونانی 

به دلیل تاکید بر سادگی در این سبک دیوارها نیاز به یک رویکرد خاص دارند، چرا که همه چیز برای تزئین آنها مناسب نیست پس فقط از گچ بافت‌دار استفاده کنید تا به اتاق زیبایی و سادگی ببخشد. برای پوشش دیوارها در این سبک گاهی اوقات از پانل های ساخته شده از چوب یا برخی از مواد دیگر (کاشی سرامیک، سنگ، و غیره) استفاده می شود. 

مقاله پپیشنهادی: سبک اسکاندیناویایی در دکوراسیون داخلی

کف‌پوش‌ مناسب در دکوراسیون یونانی

در سبک یونانی برای طراحی و پوشش کف فضا قوانین خاصی وجود ندارد اما با این‌حال در این سبک از فرش استقبال نمی‌شود. در این سبک کف با سنگ های مرمر و کاشی های موزاییک پوشیده می شود. در این سبک همچنین می توان از ترکیب پوشش های مختلف نیز استفاده کرد. ترکیبی از پوشش‌های مختلف مجاز به‌هیچ‌وجه از زیبایی و اصالت طرح کف کاسته نمی شود.

کف‌پوش‌ مناسب در دکوراسیون یونانی

مقاله پیشنهادی: کاربرد رنگ در طراحی داخلی

رنگ در سبک یونانی

طراحی یونانی با ترکیب سایه های آبی با سفید مشخص می شود که کنتراست واضح و موثری را ایجاد می کند. در این سبک فقط از رنگ‌های طبیعی مانند زرد لیمویی، سفید، سایه‌های مختلف آبی و سبز استفاده می‌شود. 

رنگ در سبک یونانی

مبلمان سبک یونانی

مبلمان های مورد استفاده برای سبک یونانی از چوب طبیعی تولید می‌شود  و دارای تودوزی محکم با طرح هایی ساده می باشد. در این سبک از مبلمان های چرم و مخمل استفاده نمی‌شود.در دکوراسیون داخلی یونانی، چوب رایج ترین ماده برای اثاثیه مخصوصا برای وسایلی مانند میزهای سه پایه و چهارپایه است. پارچه های بافت دار بافته شده یا طرح دار، لمس بسیار خوبی به سطح چوبی می دهند. برای مبل‌ها و صندلی‌ها، طرح‌های ساده و در عین حال شیک با منحنی‌های ظریف را امتحان کنید. 

مبلمان سبک یونانی

اکسسوری ها در سبک یونانی

در سبک یونانی میتوانید از المان های دکوراتیو یی مانند آمفوره‌های سرامیکی، مرمری، کوزه‌ها، مجسمه‌های قهرمانان باستانی، لامپ دیواری، گلدان های گل استفاده نمایید. همچنین برای اتاق نشیمن کوچک می‌توان از مجسمه‌های خدایان یونانی یا جانوران افسانه‌ای، شومینه تزئین شده با گچ‌بری و لامپ‌های تزئینی دیواری استفاده کنید.

مقاله پیشنهادی: سبک مینیمال در معماری داخلی

فضای باز در سبک یونانی

بالکن یا پاسیو بخشی از خانه های سبک یونانی بخصوص در آب و هوای گرم است. شما می توانید به راحتی با الهام از دکوراسیون زیبای مدیترانه ای با استفاده از گلدان های سفالی و لوازم جانبی، به این ظاهر آرام دست پیدا کنید. برخی از گیاهان معمولی مدیترانه ای مانند اسطوخودوس، آویشن، رزماری و شمعدانی را برای گلدان های خود انتخاب کنید و مبلمان محکم و روستایی از چدن یا چوب را انتخاب کنید. 

فضای باز در سبک یونانی

مقاله پیشنهادی: سبک مدیترانه ای در دکوراسیون داخلی

امیدوارم که از این مقاله لذت برده باشید.

کارت آموزش طراحی داخلی
کارت تری دی مکس
کارت لومیون
کارت رندرینگ مسترینگ 2

مقالات مشابه

معماری
رنگ یک عنصر جامع در دنیای ما است، نه تنها در محیط طبیعی بلکه در محیط...
معماری
نرم افزاهای بسیاری زیادی با کاربردهایی متفاوت جهت ترسیم نقشه‌های دو بع...
معماری
استفاده از نرم افزارها موجب شده تا فرایند کار سریع‌تر و هوشمندانه‌تر ا...
معماری
مود برد یک تکنیک بسیار کاربردی در طراحی داخلی است که طراحان و دکوراتیو...
کاربر عزیز نظر خود را درباره ی مقاله ی بالا برای ما بنویسید.

فریبا حمیدی Guest User
18 شهریور 1402 - ساعت 16:28
پاسخ

سبک جذابیه

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
ترکیب عناصر دوران باستان و مدرنیته باعث ایجاد این سبک جذاب شده موفق باشید.

پانیز امینی Guest User
29 خرداد 1402 - ساعت 17:21
پاسخ

وقت بخیر
کتاب سبک شناسی رو چحوری میتونیم تهیه کنیم؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
کتاب سبک شناسی در کنار پکیج آموزش طراحی داخلی به عنوان منابع تکمیلی دوره و مکمل ویدیوها هست که در دسترس کاربران این دوره قرار میگیره و به صورت مجزا امکان تهیه آن ها وجود ندارد.

عباس صالحی Guest User
27 اسفند 1401 - ساعت 12:04
پاسخ

عالیییی بود

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
ممنون موفق باشید.