cast
مرجان هرندی

8 قابلیت جدید در نرم افزار تویین موشن (twinmotion) 2023

مرجان هرندی
04 اردیبهشت 1402
1291
15
متن مقاله

نرم افزار تویین موشن 2023

همانطور که در مقالات قبلی اشاره کردیم نرم افزار تویین موشن (Twinmotion) یکی از نرم افزارها و موتور رندرهای Real-Time با ویژگی های منحصر به فرد در دنیای نرم افزاری امروزی است که به دلیل قابلیت های بی نظیر و همچنین سهولت در کار و یاد گیری و سرعت بالا به یکی از بهترین موتور رندرها در رندگیری و انیمیشن سازی تبدیل شده است. این نرم افزار مانند بسیاری از نرم افزارها دارای نسخه های مختلفی می باشد که شرکت سازنده آن در هر نسخه با رفع باگ ها و اررو‌های مختلف و همچنین افزودن ویژگی و قابلیت های جدید این امکان را فراهم کرده تا کاربران بتوانند بهترین استفاده را از این نرم افزار داشته باشند و از ویژگی های جدید این نرم افزار بهرمند شوند. آخرین ورژن منتشر شده از این نرم افزار تویین موشن 2023 است که قابلیت های جدید به آن افزوده شده که در این مقاله قصد داریم به قابلیت های جدید این نرم افزار بپردازیم. همراه ما باشید تا با قابلیت های نرم افزار تویین موشن 2023 آشنا شوید. برای آموزش نرم افزار تویین موشن میتوانید از طریق سایت آپادمی پکیج آموزش تویین موشن را تهیه کنید.

قابلیت های نرم افزار تویین موشن 2023

مقاله پیشنهادی: تویین موشن چیست؟

8 قابلیت جدید نرم افزار تویین موشن 2023

در مقالات قبلی با ویژگی‌های کلی این نرم افزار آشنا شید و متوجه شدید که تویین موشن نرم افزار‌ی برای رندگیری و انیمیشن سازی از مدل‌های ساخته شده در نرم افزارهای سه بعدی است که در معماری و شهر سازی کاربرد دارد. در این بخش به جدید ترین قابلیت های این نرم افزار در ورژن 2023 نرم افزار تویین موشن خواهیم پرداخت.

1.  تمپلیت و محیط‌های آماده برای رندرگیری

اولین تغییری که در نرم افزار تویین موشن 2023 پس از اجرا و باز شدن نرم افزار مشاهده خواهید کرد تعدادی تمپلیت یا قالب‌های آماده‌ای است که در طیف وسیعی از محیط‌های داخلی و خارجی را برای ارائه طرح ها و محصولات در اختیا کاربران قرار داد تا با دانلود این تمپلیت ها و جایگزین کردن محصولات  و طرح های خود در زمان و انجام کارهای تکراری صرفه جویی شود. در واقع تویین موشن با در اختیار قرار دادن این الگو‌ها این امکان را فراهم کرده تا کاربران به سادگی مدل‌های سه بعدی خود را در محیط های مختلف ایمپورت کنند و از نماهای چند دوربین در نور پردازی های مختلف به راحتی از طرح‌های مورد نظر در قالب‌های آماده خروجی بگیرند. مجموعه اولیه قالب‌ها شامل آسمان‌های روز و شب، پایه‌های نمایشگر، نورپردازی پایه و آبجکت های مختلف است. این بخش دارای دسته بندی های مختلفی از تمپلیت ها می باشد که برای استفاده از این محیط های آماده کافیست وارد دسته بندی مورد نظر شوید آن ها را دانلود کنید سپس از آن ها استفاد نمایید. 

تمپلیت و محیط‌های آماده برای رندرگیری

2.  بهینه سازی جهت سبک تر شدن فرمت فایل Twinmotion 

تویین موشن در ورژن جدید فرمت فایل‌ها را به چند روش اصلاح کرده تا از سنگین شدن فایل ها در زمان ذخیره سازی جلوگیری کند. تویین موشن با شناسایی مش ها و بافت های یکسان در یک پروژه از تکرار در فایل ذخیره جلوگیری می‌کند همچنین صحنه ها با فشرده سازی چند رشته ای روی سخت افزار چند هسته ای ذخیره می شوند و فایل های HDRI اکنون به میزان قابل توجهی فشرده و در فایل های Twinmotion جاسازی شده اند. این تغییرات تأثیر مثبتی بر اندازه فایل، زمان ذخیره و بارگذاری صحنه و عملکرد آن ها دارد.

مقاله پبشنهادی: نرم افزار آنریل انجین چیست؟ 

3.  تعامل بیشتر میان تویین موشن و آنریل

یکی دیگر از قابلیت های ورژن 2023 تعامل بیشتر میان تویین موشن و آنریل انجین است .توانایی انتقال پروژه از Twinmotion به Unreal Engine، جایی که می توانید تعاملات سفارشی و انیمیشن های پیشرفته را اضافه کنید، یکی از نقاط قوت Twinmotion است. در این نسخه، کاربران می توانند به صورت مستقیم فایل‌های تویین موشن را وارد نرم افزار آنریل انجین کنند و از امکانات آنریل نیز بهرمند شوید.

4.  بهبود در نمایشگر 

Twinmotion اکنون از Resolution Super Temporal Super Resolution (TSR) برای نمونه‌برداری از نمایشگر ویوپورت استفاده می‌کند که منجر به رندرینگ ویوپورت با کیفیت بالاتری نسبت به نسخه‌های قبلی و بدون تأثیر بر عملکرد می‌شود.

5.  افزودن پس زمینه برای رندر محصولات

در تویین موشن چندین پس زمینه برای رندرگیری از محصولات اضافه شده که میتوانید ابعاد آن ها را مانند عرض، عمق و ارتفاع و همچنین شعاع منحنی ها را به دلخواه تنظیم کنید و به سرعت پس زمینه ایده آل را برای مطابقت با مقیاس و نسبت محصول خود ایجاد نمایید.

افزودن پس زمینه برای رندر محصولات

6.  اضافه شدن مواد و متریال های جدید

در این نسخه موا و متریال های جدید به دسته‌های پارچه، چرم، پلاستیک و فلز با کیفیت 4K اضافه شده است که برای نمای نزدیک به دوربین مناسب می باشد. این متریال ها با هدف استفاده در تجسم محصول افزوده شده که البته این مواد در طیف گسترده ای از صنایع مفید خواهند بود.

مقاله پیشنهادی: تفاوت نرم افزار تویین موشن و لومیون

7.  افزودن متریال شیشه با پارامترهای بیشتر

در تویین موشن 2023 تعدادی پیشرفت در مواد پایه ایجاد شده که اکنون از روند کاری استاندارد PBR پیروی می‌کنند. اکنون می توان از یک بافت جداگانه یا یک کانال آلفای تعبیه شده به عنوان نقشه Opacity استفاده کرد. کنترل‌های تصحیح رنگ جدید روی بافت‌های ورودی وجود دارد. ویژگی اشعه ایکس در هر ماده پایه موجود است. و کیفیت Parallax Offset Mapping به طور قابل توجهی بهتر است، بدون اینکه بر عملکرد تأثیر بگذارد. علاوه بر این پیشرفت‌های کلی، مواد پایه شیشه‌ای اکنون گزینه‌ای برای استفاده از حالت سایه شفاف نازک دارند و نقشه‌های بافت را می‌توان به کانال‌های رنگ پایه، ناهمواری، فلزی و عادی اضافه کرد. همچنین پارامترهای جدیدی مانند شاخص انکسار، رنگین کمانی و نقص وجود دارد. این پیشرفت‌ها شما را قادر می‌سازد طیف گسترده‌ای از مواد مانند شیشه را شبیه‌سازی کنید که هنگام ردیابی مسیر، سایه‌های رنگی ایجاد می‌کند، همراه با شیشه‌های چند رنگ، سندبلاست و مات. به طورکلی بیست و دو ماده جدید به کتابخانه مواد شیشه ای اضافه شده است.

8. افزودن آبجکت های جدید به کتابخانه تویین موشن 

کتابخانه تویین موشن در هر نسخه دائما در حال گسترش است و از نسخه 2022، بیش از 300 انسان آماده جدید را در دسته بندی هایی مانند تابستان، کسب و کار، ساخت و ساز، مسافرت، و دانشگاه و نزدیک به هزار دارایی استاندارد در حیاط خلوت، تجهیزات ورزشی، انبارداری، دکوراسیون، حمام، دفتر و ... اضافه شده است. 

افزودن آبجکت های جدید به کتابخانه تویین موشن 

امیدوارم از این مقاله لذت برده باشد.

کارت آموزش تویین موشن
کارت لومیون
کارت رندرینگ مسترینگ 2
کارت تری دی مکس

مقالات مشابه

معماری
آشنایی با دنیای موتور رندرها و توضیح 30 موتور رندر مختلف
معماری
در این آموزش رایگان ویدیویی با نحوه ساخت انیمیشن معماری در نرم افزار ت...
معماری
اگر در حوزه شبیه سازی معماری یا گرافیک کامپیوتری فعالیت دارید، احتمالا...
معماری
برای ساختن یک کامپیوتر شخصی برای شبیه‌سازی معماری و تهیه سخت‌افزار مور...
کاربر عزیز نظر خود را درباره ی مقاله ی بالا برای ما بنویسید.

پگاه رئیسی Guest User
01 اردیبهشت 1403 - ساعت 15:42
پاسخ

مشکل نصب نشدن تویین موشن چیه میشه لطفا راهنمایی کنید؟

منصور کاویانی Guest User
30 مهر 1402 - ساعت 16:45
پاسخ

پکیج تویین موشن رو چجوری باید تهیه کنم؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
این پکیج رو میتونید از بخش دوره های آموزشی تهیه کنید.

هیوا رحمانی Guest User
14 شهریور 1402 - ساعت 13:05
پاسخ

تویین موشن یک نرم افزار عالی با قابلیت های بی نظیره

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
بله تویین موشن یکی از موتور رندهای محبوب و قدرتمند هست، موفق باشید.

سیاوش صمدپور Guest User
09 شهریور 1402 - ساعت 16:50
پاسخ

آموزش این نرم افزار پیش نیاز داره؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
تویین موشن هیچ پیش نیاز خاصی ندارد، فقط باید به یک نرم افزار مدلسازی سه بعدی مثل رویت، مکس، اسکچاپ، راینو یا ... تسلط داشته باشید تا بتوانید مدل تریدی خودتان را وارد نرم افزار تویین موشن کرده و رندر بگیرید.

فاطمه گنجی Guest User
21 مرداد 1402 - ساعت 15:58
پاسخ

عالی

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
ممنون، موفق باشید.

سعید عباس زاده Guest User
24 تیر 1402 - ساعت 13:23
پاسخ

وقت بخیر
نسخه‌ی رایگانی از تویین موشن وجود دارد؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
بله در مقاله آموزش نصب و دانلود نرم افزار تویین موشن آموزش دادیم که به چه صورت این نرم افزار را به صورت رایگان نصب کنید میتونید از بخش مقالات آموزش این مقاله رو مطالعه کنید.

مبینا عسگری Guest User
13 تیر 1402 - ساعت 15:07
پاسخ

سلام وقت بخیر سیستم مورد نیاز برای نصب نرم افزار تویین موشن 2023 باید حداقل چه سخت افزاری داشته باشه؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
حداقل سخت افزار مورد نیاز برای نصب توین موشن Twinmotion شامل موارد زیر می باشد:
سیستم عامل: ویندوز 7 یا 8 – 64 بیتی
پردازنده: اینتل Core 2 duo با سرعت 2.4 گیگاهرتز/ AMD Athlon X2 با سرعت 2.8 گیگاهرتز
حافظه رم: ۴ گیگابایت
گرافیک: کارت گرافیک با حداقل یک گیگابایت حافظه گرافیکی/ Geforce GTX 480 یا ATI Radeon 6850 به بالا
فضای ذخیره سازی: ۵ گیگابایت
اینترنت پر سرعت برای دانلود ها و فعال سازی twinmotion

هومن باقری Guest User
27 خرداد 1402 - ساعت 17:02
پاسخ

نحوه نصب نرم افزار تویین موشن رو میشه لطفا آموزش بدید؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
برای نصب نرم افزار تویین موشن میتونید از بخش مقالات آموزشی مقاله آموزش نصب تویین موشن رو مشاهده کنید.