cast
مرجان هرندی

تفاوت نرم افزار تویین موشن و لومیون + بررسی ویژگی‌های Twinmotion و Lumion

مرجان هرندی
31 فروردین 1402
1158
16
متن مقاله

تفاوت نرم افزار تویین موشن و لومیون

امروزه یکی از مباحث مهم قابل توجه در حوزه شبیه‌سازی سه بعدی پروژ‌های معماری و شهر سازی، مبحث رندرینگ و انیمیشن سازی است که طی سال‌های اخیر به دلیل رشد سخت افزار‌ها و موتور رندر‌ها کیفیت و نحوه ارائه پروژه‌های معماری تغییر یافته و دیگر تنها در قالب یک رندر یا عکس دو بعدی ارائه نمی‌شود بلکه بسیاری از طراحان و معماران برای ارائه و نمایش بهتر پروره از انیمیشن‌‌های معماری نیز استفاده می‌کنند. در واقع رندرگیری و انیمیشن سازی بخشی جدایی‌ناپذیر از مدلسازی معماری است که برای تکمیل پروسه طراحی و مدل سازی در نرم افزارهای سه بعدی توسط موتور رندرهای قدرتمند انجام می‌شود. در حوزه شبیه سازی برای به تصویر کشیدن و ایجاد یک رندر واقع گرایانه از پروژه های معماری موتور رندرهای قدرتمند بسیار زیادی وجود دارد که در این مقاله دو نمونه از این موتور رندر ها را به شما معرفی خواهیم کرد. تویین موشن و لومیون دو موتور رندر محبوب و قدرتمند در زمینه شبیه سازی معماری می باشند که با قابلیت‌های بی نظیر خود توجه بسیاری از طراحان را به خود جلب نموده‌اند. در این مقاله به تفاوت نرم افزار تویین موشن و لومیون خواهیم پرداخت در ادامه همراه ما باشید. برای آموزش این نرم افزار میتوانید پکیج آموزش تویین موشن را از سایت آپادمی تهیه کنید.

تفاوت نرم افزار تویین موشن و لومیون

مقاله پبشنهادی: رندرینگ چیست؟

تویین موشن (Twinmotion) یا لومیون (Lumion)

تویین موشن و لومیون هر دو موتور رندری بسیار قدرتمند و محبوب برای رندرگیری و انیمیشن سازی هستند، که در حوزه معماری و شهرسازی مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما شاید این این سوال مطرح باشد که کدام یک برای شما مناسب تر است؟ و یا این دو نرم افزار چه تفاوت هایی با یک دیگر دارند؟ توینموشن بهتر است یا لومیون؟ هر یک از این نرم افزار ها ویژگی های منحصر به فردی دارند که ممکن است برای سَبک رندر کردن شما مناسب تر باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا با شباهت‌ها و تفاوت‌های Twinmotion و Lumion بیشتر آشنا شوید. 

مقاله پیشنهادی: تویین موشن چیست؟

تویین موشن (Twinmotion) 

نرم افزار تویین موشن (Twinmotion) محصول شرکت Epic Games یک موتور رندر Real Time (رندر لحظه‌ای) برای خلق تصاویر با کیفیت بالا ، پانوراما و فیلم های استاندارد یا ۳۶۰ درجه VR است که به علت رابط کاربری و دسترسی راحت همچنین سرعت و کیفیت بالا در رندرگیری و انیمیشن سازی در میان سایر موتور رندرها و نرم افزارهای رندرگیری محبوبت بسیار زیادی پیدا کرده است. تویین موشن یک موتور رندر حرفه ای و تخصصی برای رشته معماری و شهر سازی محسوب می شود که امکان شبیه سازی پروژه های معماری و ساخت و ساز ، برنامه ریزی شهری و محوطه سازی را برای کاربران خود فراهم نموده و  به تمام مفاهیم سه‌بعدی سازی و واقعیت مجازی، معنی تازه‌ای بخشیده است. این موتور رندر با پشتیبانی از نرم افزارهای سه بعدی این امکان را فراهم کرده تا پس از اتمام مدل سازی مدل سه بعدی خود را از سایر نرم افزار های سه بعدی وارد نرم افزار تویین موشن کنید و مراحل رندرینگ را آغاز نمایید و از مدل های سه بعدی خود رندر و انیمیشن هایی با کیفت بسیار بالا بگیرید. همچنین این نرم افزار دارای کتابخانه ای غنی و قدرتمند از مدل‌ها، اشیا، متریال گوناگون است که میتوانید در پروژه ای خود از این کتابخانه غنی بهرمند شوید.

تویین موشن (Twinmotion) 

قابلت‌های نرم افزار تویین موشن

•    محیطی و رابط کاربری آسان و کاربرپسند
•    پشتیبانی از نرم افزارهای سه بعدی 
•    سرعت و کیفیت بسیار بالا در رندرگیری و انیمیشن سازی 
•    پردازش و محاسبه کردن نورهای مختلف بحالت واقع‌گرایانه
•    کتابخانه ای وسیعی از آیتم های آماده 
•   ایجاد سریع و آسان پوشش‌های گیاهی، مسیرهای حرکتی و ایجاد کاراکترهای وسایل نقلیه و ترافیک
•    شبیه‌سازی ناهمواری‌های زمین و ایجاد عوارض طبیعی 
•    تنظیم کردن شرایط جوی آب و هوایی و همینطور ساعت تنها با یک کلیک
•    بوجود آوردن متریال‌های خاص و واقع‌گرایانه 
•    امکان ایجاد نوع لنز دوربین و جلوه‌های ویژه گرافیکی
•    امکان ایجاد ارائه‌های ۳ بعدی و کاملا پویا از مدل طراحی شده
•    استفاده از توان بالای پردازشی GPU و CPU بصورت کاملاً هماهنگ و همزمان 
•    ایجاد تصاویر پانوراما و فیلم های استاندارد یا ۳۶۰ درجه VR

مقاله پیشنهادی: لومیون چیست؟

نرم افزار لومیون (Lumion)

نرم افزار Lumion یکی دیگر از نرم افزار قدرتمند و پرسرعت برای شبیه‌سازی معماری و رندرگیری است که امکان تبدیل مدل‌های سه‌بعدی به انیمشن، رندرهایی با کیفیت را  برای کاربران فراهم کرده است. محیط کاربری آسان و همچنین رندرگیری با کیفیت لومیون مانند توین موشن از مهم‌ترین عوامل محبوبیت این نرم‌افزار می‌باشد زیرا با استفاده از این نرم افزار میتوان زمان فرایند رندرینگ را به حداقل رساند و با سرعت بسیار بالا صحنه‌ها را به انیمیشن‌های فوق‌العاده تبدیل نمود. ابزار‌های کاربردی و قدرت پردازش لومیون راه مناسبی برای فراهم کردن ارائه‌ای حرفه‌ای از پروژه، برای کارفرماست. لومیون از فرمت‌های گوناگون نرم افزار‌های سه بعدی پشتیبانی میکند به همین دلیل اغلب معماران ابتدا طرح خود را در دیگر نرم‌افزار‌هایسه بعدی  مدلسازی می کنند سپس به لومیون منتقل می‌کنند. آنها از این نرم‌افزار برای ساخت متریال، آبجکت‌گذاری، پرسوناژ، افکت‌ دادن به متریال‌ها، نورده ی و دادن جزئیای مانند درخت، سبزه ، چمن و ایجاد برف و باران و... استفاده می‌کنند. در نهایت در سریع‌ترین زمان ممکن از پروژه ها رندر میگیرند. 

نرم افزار لومیون (Lumion)

قابلیت نرم افزار لومیون

•    سرعت بالا در رندرگیری و انیمیشن سازی  
•    داشتن کتابخانه‌ای بسیار گسترده از آبجکت‌های مورد نیاز 
•    موتور رندر real time
•    امکانات و افکت‌های زیاد و گوناگون
•    رابط کاربری بسیار ساده و کاربر پسند
•    قابلیت همکاری با دیگر نرم‌افزار‌ها مانند Maya،Rhino ، AutoCAD،3ds max، Revit،sketch up  
•     پشتیبانی از فرمت‌های گوناگون
•    ساخت انیمیشن با کیفیت
•    ایجاد تصاویر پانارومای 360

مقاله پیشنهادی: سخت افزار مورد نیاز لومیون

مقایسه تویین موشن و لومیون

دو نرم افزا قدرتمند و کاربردی لومیون و تویین موشن در حوزه شبیه سازی معماری از رقبای اصلی هم محسوب می شوند که هر دو از ابزارهای تخصصی برای رندرگیری و انیمیشن سازی می باشند. تویین موشن و لومیون ویژگی های مشترک زیادی دارند که همین امر سبب شده که رقیب یک دیگر باشند. در نرم افزار لومیون و تویین موشن هر دو دارای رابط کاربردی و دسترسی آسان و راحت می باشند اما نرم افزار تویین موشن نیز از لحاظ محیط نرم افزار ساده تر از لومیون می‌باشد و دارای محیطی کاربرپسندتر است. هر دو در کمترین زمان بهترین خروجی را ارائه می‌دهند اما در این مورد نیز نرم افزار تویین موشن از سرعت بالاتری در رندرگیری و انیمیشن سازی برخوردار است و در مبحث رندرینگ بهتر و سریع تر از لومیون عمل می‌کند. هر دو دارای کتابخانه ای غنی از آبجکت، متریال، نور و انواع اشیاء گوناگون می باشد که کاربران میتوانند در پروژه ها از آن ها استفاده کنند. در هر دو نرم افزار قابلیت مدلسازی وجود ندارد اما از فرمت‌های گوناگون نرم افزار‌های سه بعدی پشتیبانی می‌کنند. نرم افزار تویین موشن بر روی سیستم های ضعیف و متوسط نیز قابل اجرا است اما نرم افزار لومیون برای نصب و اجرا به سیتمی با کارت گرافیک قوی نیاز دارد. نکته مهم در مورد نرم افزار تویین موشن در نحوه نصب و استفاده از این نرم افزار این است که برای نصب و اجرای تویین موشن نیاز به کرک کردن نرم افزار نیست و شما میتوانید به راحتی تنها با یک کلیک نرم افزار را نصب و اجرا کنید.

مقایسه تویین موشن و لومیون

پکیج پیشنهادی: پکیج آموزش لومیون

در این مقاله به شباهت ها و تفاوت دو موتور رندر قدرتمند لومیون و تویین موشن پرداختیم تا شما بتوانید با توجه به ویژگی ها و معایب و مزایای هر یک موتور رندر مورد نیاز خود را برای رندرگیری و انیمیشن سازی انتخاب کنید. امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید.

کارت آموزش تویین موشن
کارت لومیون
کارت تری دی مکس
کارت رویت

مقالات مشابه

معماری
در این آموزش رایگان ویدیویی نحوه ساخت جلوه های ویژه شفق قطبی را در نرم...
معماری
در این آموزش رایگان نحوه انتقال یک فایل به صورت زنده یا synchronize را...
معماری
پس از مدلسازی طرح در نرم افزار های شبیه سازی سه بعدی نیاز به یک موتور...
معماری
یکی از دغدغه‌های بسیاری از دانشجویان و طراحان معمار، انتخاب موتور رندر...
کاربر عزیز نظر خود را درباره ی مقاله ی بالا برای ما بنویسید.

نگین صادقی Guest User
29 فروردین 1403 - ساعت 15:04
پاسخ

بسیار عالی

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
ممنون، موفق باشید.

ساناز صمدی Guest User
16 آبان 1402 - ساعت 15:43
پاسخ

برای نصب توین موشن هم آموزشی دارید ؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
بله از بخش مقالات آموزشی میتونید مقاله آموزش نصب نرم افزار تویین موشن رو مطالعه کنید.

هادی کشانی Guest User
28 مرداد 1402 - ساعت 16:15
پاسخ

از سردرگمی درآمدم سپاس فراوان

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
خواهش میکنم، موفق باشید.

امین زرین Guest User
21 مرداد 1402 - ساعت 16:01
پاسخ

از نرم افزار تویین موشن و لومیون فقط در حوزه معماری برای رندگیری و انیمیشن سازی از پروژه های معماری استفاده میشه؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
نرم افزارهای تویین موشن و لومیون در اصل برای استفاده در حوزه معماری و طراحی داخلی توسعه یافته‌اند و برای رندرینگ و انیمیشن سازی پروژه‌های معماری استفاده می‌شوند. این دو نرم افزار توانایی‌های قدرتمندی در طراحی و تجسم سه‌بعدی فضاهای ساختمانی دارند و به معماران و طراحان داخلی امکان می‌دهند تا به صورت واقع‌گرایانه و با کیفیت بالا پروژه‌ها را به تصویر بکشند. اگرچه نرم افزارهای تویین و لومیون اصلی‌ترین کاربردشان در صنعت معماری است، اما این نرم افزارها همچنین در حوزه‌های دیگر نیز استفاده می‌شوند. به طور مثال، از نرم افزار تویین موشن نیز میتوانید برای رندرگیری از محصولات نیز استفاده کنید.

پریسا منتظر Guest User
13 تیر 1402 - ساعت 15:03
پاسخ

وقت بخیر
تویین موشن و لومیون برای افرادمبتدی هم مناسب هست؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
برای یادگیری این برنامه‌ها باید تا حدودی با مفاهیم رندرینگ آشنا باشید بنابراین با توجه به اینکه تویین موشن و لومیون دو برنامه پیشرفته برای رندرینگ و انیمیشن سازی هستند و به طور کلی برای افراد مبتدی مناسب نمی باشند.

علی بابایی Guest User
02 خرداد 1402 - ساعت 12:02
پاسخ

مقاله خوبی بود ممنون از توضیحات مفیدتون

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
خواهش میکنم، موفق باشید.

صبا کرامتی Guest User
24 اردیبهشت 1402 - ساعت 17:01
پاسخ

من ترجیح میدم به جای لومیون از نرم افزار تویین موشن استفاده کنم چون علاوه بر امکانات خوبی که داره راحت ترم نصب میشه.

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
تویین موشن به دلیل قابلیت ها و ویژگی های بی نظیری که داره یکی از رقبای سر سخت لومیون محسوب میشه.

موفق باشید.

نازنین ربیعی Guest User
24 اردیبهشت 1402 - ساعت 12:07
پاسخ

وقت بخیر
پکیجی برای آموزش نرم افزار تویین موشن هم دارید؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
بله میتونید از سایت آپادمی پکیج آموزش تویین موشن رو تهیه کنید.