cast
مرجان هرندی

بازار کار و روش کسب درآمد از استاپ موشن (Stop Motion)

مرجان هرندی
06 تیر 1401
965
9
متن مقاله

بازار کار و روش کسب درآمد از استاپ موشن

امروزه افراد در حوزه‌های مختلف به دلیل اهمیت بسیار زیاد محتوای ویدیویی سعی دارند برای تولید محتوایی جذاب، از روش‌های متفاوت و متنوعی استفاده کنند تا باعث جلب نظر بینندگان شود. یکی از این روش‌های دوست‌داشتنی تولید محتوای ویدیویی، استاپ موشن (Stop Motion) است که یکی از سبک‌ها و تکنیک‌های انیمیشن سازی می‌باشد که با فیلم‌ها و آثار خاطره‌انگیز سینمایی در دنیا محبوبیت یافت. همانطور که در مقالات قبلی به آن اشاره کردیم در این تکنیک از اشیا و اجسام ثابت در هر فریم با حرکت دادن و ایجاد تغییراتی جزئی ، فریم به فریم عکس گرفته می‌شود و در انتها با کنار هم قرار دادن تصاویر عکس برداری شده یک تصویر متحرک تشکیل می شود. این روش میتواند جایگزین بسیار خوبی برای  تولید محتوای ویدیویی تبلیغاتی و بازار یابی باشد زیرا تولید یک فیلم‌ و ویدیو تبلیغاتی بلند می‌تواند بسیار زمانبر خسته‌کننده و پرهزینه باشد. با ما همراه باشید تا در ادامه، با بازار کار و روش‌های کسب درآمد از استاپ موشن و بهترین روش‌های استفاده خلاقانه از آن برای تبلیغ کسب‌وکار و بازاریابی و دلایل محبوبیت آن در این حوزه  آشنا شوید.

بازار کار و روش کسب درآمد از  استاپ موشن

مقاله پیشنهادی: استاپ موشن چیست؟

استاپ موشن (Stop Motion)

استاپ موشن به فرایندی گفته می شود که با حرکت‌دادن اشیا و اجسام و ایجاد تغییراتی کوچک در تمام صحنه جهت زنده جلو دادن و ایجاد حرکت از آن ها عکس گرفته می‌شود سپس از کنار هم قرار گرفتن تصاویر و نمایش آن‌ها به صورت پی در پی (فریم به فریم) یک ویدیو ساخته می‌شود. در استاپ موشن تعداد فریم‌های ضبط شده و جزئی بودن تغییرات در هر فریم در سرعت و روان بودن انیمیشن تاثیر دارد. حتی شما میتوانید تنها با حرکت‌دادن یک شی در چند فریم یک انیمیشن ساده ایجاد کنید اما ممکن است به دلیل کافی نبودن حرکات و فریم ها نتیجه‌ای مطلوب ایجاد نشود. اما اگر شیء شما به‌اندازه کافی تغییرات داشته باشد، متوجه خواهید شد که انیمیشن بسیار روان‌تر و مطلوب تری خواهید داشت. برای ساخت یک ویدیو ساده استاپ موشن مانند ویدئوهای بازاریابی می‌توانید حدود 15 فریم در هر ثانیه داشته باشید و به نتیجه مناسب و دلخواه خود برسید و در نهایت یک کار مطلوب ارائه دهید. اما برای ساخت یک فیلم بلند معمولی باید در هر ثانیه ۲۴ فریم بگیرید تا بتوانید یک فیلم بلند ارائه دهید. بنابراین در استفاده از استاپ موشن تعداد و تغییرات میزان فریم‌ها باتوجه‌ به موضوعی که روی آن کار می‌کنید، می‌تواند تماشای فیلم‌های استاپ موشن را برای بینندگان سرگرم‌کننده‌ و جذاب تر کند.

استاپ موشن (Stop Motion)

استفاده از استاپ موشن در کسب و کار

امروزه در هر کسب و کاری رقابت وجود دارد به همین دلیل اکثر افراد در حوزه های مختلف به دنبال روش‌هایی جدیدی جهت جذب مخاطب هستند. بنابراین شرکت‌ها و برندهای مختلف با استفاده از روش‌های جدید محصولات و برند خود را به مخاطبان معرفی می‌کنند. روش های جدید تولید محتوا باعث شده اکثر مخاطبان محتواهای ویدیوی را به محتواهای متنی ترجیح ‌دهند . یکی از این روشها ساخت انیمیشن‌ها پیشرفته‌ با استفاده از تکنیک استاپ موشن است که در دنیای امروز نقش بسیار مهمی در موفقیت تبلیغات داشته است. زیرا ویدیوهای استاپ موشن پیام کسب و کارها را به شیوه‌ای خلاقانه و سرگرم‌کننده به مخاطبان انتقال می‌دهد و ذهن آن‌ها را درگیر می‌کند و پیام تبلیغاتی خود را سریع‌تر به مخاطبان منتقل می‌کنند. استاپ موشن یکی از بهترین روش‌ها برای کسب و کارهای اینترنتی است زیرا مخاطبان را مدت زمان بیشتری در وب‌سایت شما نگه می‌دارد که در نتیجه باعث افزایش بازدید وب‌سایت و بهبود سئو و رتبه‌بندی گوگل نیز می‌شود. همچنین استفاده از تکنیک استاپ موشن برای ساخت ویدیوهای تبلیغاتی نسبت به ویدیوهای دیگر ارزان‌تر است بنابراین استاپ موشن بهترین گزینه برای افرادیست که قصد دارند محصولی جدید به بازار معرفی کنید.

مزایای استاپ موشن در بازاریابی و تبلیغات

همانطور که در قسمت های قبلی توضیح دادیم هر روز روش‌ها و استراتژی‌های جدیدی برای رشد و پیشرفت کسب‌وکارها ارائه می‌شود. یکی از این ابزار و روش‌ها استاپ موشن است که امروزه مورد توجه بسیاری از افراد برای بازاریابی و تبلیغ محصولات و معرفی برند‌ها قرار گرفته است. این تکنیک مزایای زیادی برای شرکت‌ها و برندهای مختلف دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

مزایای استاپ موشن در بازاریابی و تبلیغات

•  افزایش نرخ تبدیل و بهبود سئو

ساخت ویدیوهای خلاقانه‌ با تکنیک استاپ موشن روی ذهن مخاطبان تأثیر بسیار مثبتی خواهد گذاشت و میزان یادآوری برند را افزایش خواهد داد. همچنین استفاده از این تکنیک باعث افزایش ترافیک وب‌سایت شما، بهبود سئو و رتبه‌بندی شما در موتور جستوجوگر گوگل نیز می‌شود.

•  ابزار تبلیغاتی جدید

استاپ موشن  ابزاری مفید و تأثیرگذار در صنعت تبلیغات است. که به شما کمک می‌کند تا با ساخت ویدیوهای تبلیغاتی منحصر به‌ فرد با استفاده از کاراکترهای متحرک و روایت یک داستان، محصول و یا خدمت خود را جهت معرفی و جذب مخاطبین ارائه کنید.

•  آموزش دادن به مخاطبان

از استاپ موشن میتواند برای تولید محتواهای آموزشی نیز استفاده کنید. استفاده از این روش‌های نوین مانند استاپ موشن باعث اثر بخش تر شدن آموزش و ماندگاری مطالب در ذهن مخاطبان می‌شود.

مقاله پیشنهادی: فریلنسینگ چیست؟

کسب درآمد از طریق استاپ موشن

در مطالب قبلی به اهمیت استاپ موشن و تاثیر آن در کسب و کار پرداختیم. در این قسمت میخواهیم نحوه کسب درآمد از این تکنیک را برسی کنیم . همانطور که میدانید رشد تکنولوژی و تاثیر آن در زندگی مردم باعث شده تا محتواهای ویدئویی بیشتر از محتوای متنی مورد استقبال مردم قرار گیرد. این موضوع، در مورد یک محتوای آموزشی، تبلیغاتی، سرگرم‌کننده و … به‌وضوح قابل مشاهده است. با توجه به تاثیر و اهمیت استاپ موشن در حوزه های مختلف میتوانید با آموزش و کسب تجربه مهارت خود را در زمینه استاپ موشن تقویت کرده و با ایجاد و ساخت انیمیشن های خلاقانه کارهای خود را در رسانه‌ها به اشتراک بگذارید. به ‌این ‌ترتیب با مشاهده کارهای شما در رسانه ها کارفرمایان بیشتری به شما پیشنهاد کار داده و به‌مرور، به درآمد عالی دست پیدا خواهید کرد.

کسب درآمد از طریق استاپ موشن

پکیج آموزش پیشنهادی: پکیج آموزش فریلنسینگ و کسب درآمد بین المللی

امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید.

کارت فریلنسینگ 1
فتوشاپ2
کارت تری دی مکس
کارت ایلاستریتور 2

مقالات مشابه

کسب و کار
در این عصر که به نظر می رسد تقریبا همه یک کارآفرین هستند، برای صاحبان...
فریلنسینگ
حفظ نظم ساعات کاری می تواند برای فریلنسرها دشوار باشد. اما علیرغم این...
معماری
در این آموزش ما به شما نحوه تبدیل کردن لوگوهای 2D به مدل های 3D برای ا...
معماری
در این آموزش، شرح خواهیم داد که چگونه یک استودیو با نورپردازی حرفه ای...
کاربر عزیز نظر خود را درباره ی مقاله ی بالا برای ما بنویسید.

ارتین اکبری Apademy User
10 تیر 1402 - ساعت 21:18
پاسخ

سلام خیلی ممنونم از حمایت شما از ما در این حوزه و یه سوالی داشتم چه طور کارهای خودمان نمایش دهیم؟

محدثه ابراهیمی Guest User
22 اسفند 1401 - ساعت 11:15
پاسخ

بسیار عالی خسته نباشید.

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
ممنون موفق باشید.

شیما گلستانی Guest User
05 بهمن 1401 - ساعت 10:34
پاسخ

سلام وقتتون بخیر ببخشید، استاپ موشن و موشن گرافیک چه تفاوتی باهم دارند؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
استاپ موشن یکی از انواع روش‌های ساخت انیمیشن‌ است باید تمام کارهای مربوط به شخصیت پردازی، قصه، صحنه پردازی و… روی نظم انجام شود تا نتیجه خوبی حاصل شود اما موشن گرافیک مجموعه‌ای از گرافیک‌های متحرک است با مفاهیم انتزاعی، رنگ و حجم ساخته می‌شود.

بهاره حبیبی Guest User
03 آذر 1401 - ساعت 11:23
پاسخ

ممنون از توضیحات خوبتون.

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

خواهش میکنم، موفق باشید.

یگانه ناصری Guest User
26 تیر 1401 - ساعت 13:09
پاسخ

برای ساخت استاپ موشن با موبایل از چه نرم افزاری میتونیم استفاده کنیم؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
نرم افزارهای زیادی برای ساخت استاپ موشن وجود داره شما میتونید برای کار با موبایل از نرم افزار stop motion studio استفاده کنید.