cast
مرجان هرندی

معرفی سبک ایتالیایی در دکوراسیون داخلی + برسی سبک ایتالیایی مدرن و کلاسیک

مرجان هرندی
23 آبان 1401
1177
2
متن مقاله

سبک ایتالیایی در دکوراسیون داخلی

 در این مقاله قصد داریم به یکی دیگر از سبک های لوکس و مجلل در دکوراسیون داخلی بپرازیم. یکی از سبک های محبوب و پر طرفدار در میان سبک های لوکس معماری داخلی، سبک ایتالیایی در دکوراسیون داخلی می باشد. در این سبک معمولا مناسب قشر مرفه جامعه است به همین دلیل به صورت تجملاتی طراحی می‌شود. در طراحی داخلی به سبک ایتالیایی از وسایل گران‌قیمت و با کیفیت استفاده می‌شود.سبک ایتالیایی علاوه بر طراحی لوکسی که دارد  بسیار ظریف، شیک و زیبا می باشد. اگر شما هم به دنبال سبکی برای طراحی خانه ای شیک، مجلل و لوکس هستید، پیشنهاد ما استفاده از سبک ایتالیایی در طراحی دکوراسیون داخلی می باشد در این مقاله هراه ما باشید تا با سبک ایتالیایی و ویژگی های آن آشنا شوید. در گذشته، بحث تغییر دکوراسیون، طراحی داخلی و یا بازسازی فضاهای داخلی ساختمان زیاد مطرح نبود ولی امرزوه افراد از تاثیر محیط زندگی و یا محل کار بر کیفیت زندگی آگاهند و دوست دارند از محیط اطرافشان انرژی مثبتی بگیرند. اینجاست که طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی اهمیت پیدا می¬ کند و به یک شغل پردرآمد تبدیل شده است. اگر شماهم علاقه مند به طراحی داخلی هستید میتوانید از طریق سایت آپادمی پکیج آموزش طراحی داخلی را تهیه کنید و با یاد گیری مبانی طراحی داخلی و شناخت سبک های مختلف در زمینه طراحی داخلی کسب درآمد کنید.

سبک ایتالیایی در دکوراسیون داخلی

مقاله پیشنهادی:  31 سبک رایج در دکوراسیون داخلی

سبک دکوراسیون داخلی ایتالیایی چیست؟

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم سبک ایتالیایی در طراحی دکوراسیون داخلی از قرن 15 تا کنون یکی از سبک های پر طرفدار تجملاتی بوده که در آن از اسباب و وسایل و عناصر گران قیمت و با کیفیت بالا استفاده می شود. همین ویژگی باعث شده این سبک برای قشر مرفه جامعه پر کاربرد باشد. در معماری ایتالیایی طراحی لوکس در همه قسمت های خانه دیده می شود و به یک قسمت محدود نمی شود. برای دکوراسیون منزل به سبک ایتالیایی دو نوع سبک وجود دارد. سبک ایتالیایی مدرن و سبک ایتالیایی کلاسیک که شما میتوانید مطابق با سلیقه خود یکی از این سبک‌ها را انتخاب کرده و در دکوراسیون منزل خود استفاده کنید. در این سبک زیبا و همه پسند المان های خاصی از قبیل کفپوش های مرمر ، مبلمان سلطنتی، گچ بری های خاص این سبک بر روی دیوار و سقف ها، استفاده از رنگ های طلایی و سفید و مشکی در قسمت ها و اکسسوری های مختلف پرده ها و موراد دیگر به چشم می آیند و نمای بصری خارق العاده ای در دکوراسیون داخلی به وجود می آورند.

سبک دکوراسیون داخلی ایتالیایی چیست؟

مقاله پیشنهادی: سبک کلاسیک در دکوراسیون داخلی

سبک ایتالیایی کلاسیک (سنتی و قدیمی)

در سبک کلاسیک ایتالیایی معمولا برای پوشاندن کف خانه از سنگ های مرمر گران قیمت و با کیفیت استفاده می شود. دیوار ها اغلب دارای گچ‌‌ بری های زینتی به رنگ های طلایی و اشرافی و نقش و نگار های قدیمی و تاریخی هستند که با تابلو های گران قیمت آراسته شده اند. برای روشنایی در این سبک از لوستر هایی بسیار تجملاتی که اندازه بزرگ دارند استفاده می شود. عتیقه جات هم که یکی از بهترین المان ها برای تزیین در دکوراسیون داخلی این خانه ها هستند و هم چنین در گوشه و کنار خانه مجسمه های گران قیمت را می توانید مشاهده کنید.

سبک ایتالیایی کلاسیک (سنتی و قدیمی)

مقاله پیشنهادی: سبک مدرن در دکوراسیون داخلی

سبک ایتالیایی مدرن

سبک ایتالیایی مدرن با رعایت اصول معماری و طراحی تجملاتی و لوکس به شکل و شمایل مدرن و امروزی درآمده است. سبک ایتالیایی مدرن با رویکردی ساده گرایانه به سادگی و شیک ترین شکل ممکن اجرا می شود و تفاوت خانه های این نوع طراحی به راحتی قابل درک است. در این سبک از مبلمان هایی شیک و ساده و پالت رنگی روشن در طراحی دکوراسیون داخلی خانه استفاده می شود. همچنین برای نور پردازی از لوستر های کریستالی در حجم و اندازه کوچک تر و جمع و جور تر از نوع معماری سنتی که استفاده می شود. این سبک مدرن نسبت به سبک سنتی یا کلاسیک دارای تزیینات کمتری است. در ایجاد فضایی به سبک ایتالیایی مدرن میتوانید ساده ترین و در عین حال گران قیمت ترین و با کیفیت ترین نوع از وسایل را تهیه کنید. وسایل لوکس مدرن خود به خود خانه ای با این سبک را برای شما ایجاد خواهند کرد.

سبک ایتالیایی مدرن

ویژگی های سبک دکوراسیون داخلی ایتالیایی

در این قسمت به ویژگی های سبک ایتالیایی در دکوراسیون داخلی میپردازیم.

رنگ در دکوراسیون داخلی به سبک ایتالیایی

در سبک ایتالیایی از ترکیب رنگ‌های سفید و طلایی استفاده می‌شود. رنگ طلایی یکی از عناصر پر کاربرد در طراحی دکوراسیون داخلی به شیوه ایتالیایی است که چه در نوع سنتی و چه نوع مدن محبوبیت بسیاری دارد و معمولا در منبت کاری مبلمان، گچ بری دیوارها، قاب، آینه‌ها و ما بین کفپوش و کاشی‌ها از این رنگ استفاده می‌کنند. 

رنگ در دکوراسیون داخلی به سبک ایتالیایی

مقاله پیشنهادی: کاربرد رنگ در طراحی داخلی

مبلمان در سبک ایتالیایی

در سبک ایتالیایی کلاسیک استفاده از مبلمان های مجلل و پر زرق و برق جایگاه ویژه ای دارد بنابراین باید از مبلمان، وسایل تزئینی و قاب عکس‌هایی که روکش طلا در آن‌ها به کار رفته است استفاده شود. همانطور که در قسمت های قبلی اشاره کردیم استفاده از رنگ طلایی در طراحی سبک ایتالیایی زیاد به چشم می‌خورد و همین امر باعث شده فضایی لوکس ایجاد شود. استفاده از مبلمان مجلل و با کیفیتی که در طراحی آن‌ها از منبت کاری استفاده شده است نیز از دیگر اجزاء دکوراسیون ایتالیایی می‌باشد در طراحی این گونه مبلمان‌ها از ترکیب رنگ های خاص که عموما از طیف روشن می باشد، استفاده شده است.در ساخت مبلمان های نیز برای دوام بیشتر از چوب های گران قیمتی مانند چوب گردو استفاده می شود. چوب گردو نمونه ای از چوب های با دوام و با کیفیت است. 

مبلمان در سبک ایتالیایی

نورپردازی در دکوراسیون داخلی ایتالیایی

در سبک کلاسیک ایتالیایی گاهی از رنگ‌های تیره نیز استفاده می‌شود بنابراین باید نورپردازی بیشتری نسبت به سایر سبک‌ها داشته باشد. لوسترها و آباژورها در این سبک پرکاربرد بوده و به شما در نورپردازی خانه کمک خواهد کرد. رنگ طلایی با آینه‌های به کار گرفته شده در فضا قدری نیاز به نور پردازی‌های نقطه ای و سقفی را کاهش می‌دهد و همین امر بهره گرفتن از لوسترهای بلوری بزرگ را زیبا تر جلوه می‌دهد. نور پردازی‌های که به صورت مخفی داخل سقف صورت می‌گیرد در دکوراسیون کلاسیک به سبک ایتالیایی جایی ندارد و تنها گزینه ایده ال برای سبک مدرن به شمار می‌آید.

مقاله پیشنهادی: سبک آرت دکو در دکوراسیون داخلی

اکسسوری‌ در سبک ایتالیایی

در این سبک استفاده صحیح و به جا از اکسسوری‌ها برای ایجاد جذابیت ظاهری و بصری تاثیرگذار است. در سبک ایتالیایی میتوانید از مجسمه‌های هنری، اشکال تاریخی، کریستال‌ها وآینه‌ها استفاده کنید. همانطور که متوجه شدید سبک ایتالیایی بسیار پر زرق و برق بوده و استفاده فراوان از اکسسوری‌های طلایی رنگ که یکی دیگر از گزینه‌های تجملگرایی است میتواند در این سبک به شما کمک شایانی کند. مجسمه‌های هنری که از سنگ مرمر ، چوب و .. فلز ساخته شده اند. شیشه، کریستال و آینه‌ها نیز نقش بزرگی در دکوراسیون خانه به سبک ایتالیایی دارند.

اکسسوری‌ در سبک ایتالیایی

مقاله پپیشنهادی: سبک اسکاندیناویایی در دکوراسیون داخلی

امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید.

کارت آموزش طراحی داخلی
کارت رندرینگ مسترینگ 2
کارت تری دی مکس
کارت رویت

مقالات مشابه

معماری
یکی از خاص ترین و محبوب ترین سبک های دکوراسیون داخلی را به شما معرفی ک...
معماری
سبک وینتیج یکی از سبک های خاص و پرطرفدار در دکوراسیون داخلی است و مورد...
معماری
یکی از سبک های جذاب، متفاوت و پر طرفدار در سبک دکوراسیون داخلی مدرن اس...
معماری
طراحی داخلی به سبک گوتیک یک سبک محبوب و همیشه سبز از جدول زمانی دوره ت...
کاربر عزیز نظر خود را درباره ی مقاله ی بالا برای ما بنویسید.

مهرانه ناصری Guest User
22 اسفند 1401 - ساعت 10:32
پاسخ

سبک جذابی بود ممنون از توضیحاتتون

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
خواهش میکنم موفق باشید.