cast
مرجان هرندی

آموزش ایجاد و تنظیم کلید میانبر برای دستورات تری دی مکس (3Ds Max)

مرجان هرندی
13 بهمن 1400
1155
10
متن مقاله

آموزش ایجاد کلید میانبر برای دستورات تری دی مکس

برای اجرای دستورات و ابزار‌های مختلف در نرم‌افزارها یکی از روش‌های اجرا، استفاده از کلیدهای میانبر دستورات است که استفاده از آن‌ها در نرم‌افزارها باعث بهبود عملکرد و افزایش سرعت شما حین انجام ترسیمات خواهد شد که بسیاری از افراد که به صورت حرفه‌ای با این نرم‌افزارها کار می کنند ترجیح می‌دهد از کلید‌های میانبر استفاده کنند. نرم‌افزار تری دی مکس هم مانند نرم‌افزارهای دیگر دستورات زیادی دارد که برای سهولت هنگام استفاده از این دستورات و دسترسی سریع تر می‌توانید برای هر یک کلید میانبر تعریف کنید. در ادامه به شما نحوه ایجاد کلید میانبر برای دستورات تری دی مکس را آموزش خواهیم داد. اگر هنوز نرم‌افزار تری دی مکس را به صور اصولی و کامل یاد نگرفته‌اید ما به شما پکیج آموزش تری دی مکس را پیشنهاد می‌کنیم که شامل آموزش صفر تاصد نرم‌افزار تری دی مکس همراه با 200 پروژه مدلسازی است که می‌توانید از سایت آپادمی تهیه کنید.

 ایجاد کلید میانبر برای دستورات تری دی مکس

مقاله پیشنهادی: تری دی مکس چیست؟

کلید میانبر در تری دی مکس

بسیاری از دستورات و ابزارها در نرم‌افزار تری دی مکس به صورت پیش فرض دارای کلید میانبر هستند تا شما بتوانید خیلی سریع‌تر و راحت‌تر دستورات را اجرا کنید و از این دستورات استفاده کنید. گاهی ممکن است بخواهید کلید میانبر یک دستور را تغییر دهید و یا برای بعضی از دستورات کلید میانبر تعریف کنید که نرم‌افزار تری دی مکس هم مانند بسیاری دیگر از نرم‌افزارها این امکان را در اختیار شما قرار داده تا بتوانید با تنظیم کلیدهای میانبر در تری دی مکس کلید میانبر جدید ایجاد کنید و یا کلید میانبر دستورات مورد نظر خود را تغییر دهید. بعضی از فرامین موجود در نرم‌افزار‌ها نیز هستند که کلید میانبر ندارد که شما می‌توانید طبق مراحلی که در قسمت بعد به شما آموزش می‌دهیم برای دستورات کلید میانبر تعریف کنید.

 منوی Customize در تری دی مکس

  • برای ایجاد کلید میانبر برای دستورات تری دی مکس، ابتدا باید از منوی Customize گزینه Customize user interface را انتخاب کنید تا پنجره Customize user interface برای شما باز شود.
  • پس از باز شدن پنجرهCustomize user interface  روی سربرگ keyboard کلیک کنید تا به قسمت تنظیمات کلیدهای میانبر دسترسی پیدا کنید.
  • در این بخش لیستی از تمام دستورات و فرامین موجود در نرم‌افزار تری دی مکس وجود دارد که در بخش Action قرار گرفته‌اند شما می‌توانید از طریق این قسمت دستور مورد نظر خود را جهت تغییر و یا تعریف کلید میانبر انتخاب کنید.
  • پس از انتخاب دستور می‌توانید کلید میانبر مورد نظر خود برای اجرای دستور را در قسمتHotkey  وارد کنید و بعد در قسمت Assigned To اگر عبارت Not Assigned تایپ شده باشد شما می‌توانید از آن کلید میانبری که وارد کرده‌اید برای دستور مورد نظر استفاده کنید ولی اگر در قسمت Assigned To نام یک دستور درج شده باشد باید از یک کلید میانبر دیگر استفاده کنید زیرا آن کلید میانبر برای اجرای دستوری دیگر ایجاد شده و مورد استفاده  قرار می‌گیرد. 
  • پس از وارد کردن کلید میانبر روی گزینه Assign  کلیک کنید تا تنظیمات در نرم‌افزار تری دی مکس اعمال شود. 

تنظیم کلید میانبر برای دستورات در تری دی مکس

مقاله پیشنهادی: مدیریت نوار ابزارها در 3Ds Max

نکته1: 

شما می‌توانید با کلیک روی گزینه Save از کلیدهای میانبری که برای فرامین و دستورات تری دی مکس تعریف نموده‌اید در قالب یک فایل با فرمت kbdx سیو بگیرید و در صورت کار با سیستمی دیگر با Load آن از این کلیدهای میانبر استفاده کنید. 

نکته2: 

در صورتی که تمایل داشتید تمام تنظیمات ایجاد شده را به حالت اولیه بازگردانید می توانیم روی گزینه Reset کلیک کنید.

تنظیمات کلیدهای میانبر در تری دی مکس

مقاله پیشنهادی: وارد کردن فایل اتوکد به تری دی مکس

امیدوارم از این مقاله آموزشی لذت برده باشید و به خوبی نحوه ساخت یا تغییر کلید میانبر در تری دی مکس را یاد گرفته باشید و بتوانید با استفاده از این آموزش برای اجرای سریع تر دستورات در نرم‌افزار تری دی مکس کلید میانبر مورد نظر خود را تعریف کنید. 

کارت تری دی مکس
کارت رویت
کارت تکلا استراکچرز
کارت لومیون

مقالات مشابه

معماری
در این آموزش رایگان با نحوه مدلسازی با سیستم پارتیکل در نرم افزار تری...
سه بعدی سازی
برای داشتن یک تجربه خوب و راحت با تری‌دی‌مکس به یک سیستم حرفه‌ای مناسب...
معماری
برای اینکه بدانید استفاده از مایا برای شما بهتر است یا تری دی مکس، بای...
معماری
یکی از مباحث بسیار مهم برای طراحان و3D آرتیست‌ها، استفاده از مدل‌های...
کاربر عزیز نظر خود را درباره ی مقاله ی بالا برای ما بنویسید.

سوگند رحیمی Guest User
13 مهر 1402 - ساعت 16:25
پاسخ

عالی بود

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

ممنون موفق باشید.

فرزاد طالبی Guest User
08 بهمن 1401 - ساعت 13:13
پاسخ

مطالب خوب و کاربردی بود ممنون.

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

خواهش میکنم موفق باشید.

محمد امین فریدونی Guest User
17 آبان 1401 - ساعت 14:08
پاسخ

بسیار عالی ممنون.
مشکل کار نکردن کیبورد در تری دی مکس رو چجوری باید حل کنم؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
ممنون، برای رفع این مشکل ابتدا باید از منوی Customize روی گزینه Customize User Interface کلیک کنید و در پنجره Customize User Interface وارد تب Keyboard شوید و تیک گزینه Active را فعال کنید.

مهدی حشمتی Guest User
29 تیر 1401 - ساعت 00:18
پاسخ

برای نمایش سگمنت ها در تری دی مکس از چه کلید میانبری باید استفاده کنم؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
برای نمایش سگمنت ها در تری دی مکس باید از کلید F4 استفاده کنید.

کیمیا قادری Guest User
05 خرداد 1401 - ساعت 13:07
پاسخ

برای مدیفایرها در تری دی مکس هم میشه کلید میانبر ایجاد کرد؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

سلام وقت بخیر
بله برای مدیفایرهای پر کاربرد هم میتونید کلید میانبر تعریف کنید. در مقاله مدیفایر در تری دی مکس به صورت کامل توضیح دادیم.
موفق باشد.