cast
مرجان هرندی

معرفی 12 نرم افزار تخصصی و کاربردی "در طراحی لباس"

مرجان هرندی
14 مهر 1400
11948
30
متن مقاله

در دنیای امروز شاهد پیشرفت تکنولوژی و جایگزین شدن روش‌های جدید به جای روش‌های سنتی و دستی در بسیار از مشاغل، رشته‌ها و صنعت‌های مختلف هستیم. استفاده از روش‌های سنتی و دستی به دلیل هزینه زیاد، زمان‌بر بودن و خطای انسانی ناکارآمد شده و جای خود را به روش‌‌های پیشرفته و استفاده از ابزار‌ها و نرم‌افزار‌های مختلف داده است. حضور نرم‌افزار‌ها در حوزه‌های مختلف باعث شده تا در روند کار و رسیدن به اهدافشان بهینه‌تر، سریع‌‌تر و بهتر عمل کنند که این نرم‌افزار‌ها می‌تواند مختص به یک رشته و صنعت باشد یا یک نرم‌افزار جامع برای بسیاری از حوزه‌ها باشد. امروزه برای هر رشته حداقل یک نرم‌افزار تخصصی وجود دارد تا به شما در روند کار جهت سهولت و سرعت بخشید به کارهایتان کمک کند. 
صنعت مد و طراحی لباس هم از این قاعده مستثنی نیست و مانند هر کار دیگری از پیشرفت این نرم‌افزار‌ها جا نمانده است. بهره‌گیری صحیح از ابزار و نرم‌افزارها می‌تواند باعث پیشرفت شما در صنعت طراحی لباس شود در حوزه طراحی لباس نرم‌افزار‌های مختلفی برای تمامی روند کار از طراحی تا اجرا وجود دارد که بسیاری از طراحان حرفه‌ای، در کشورهای پیشرفته و موفق در صنعت مد و فشن از این نرم‌افزارها از ابتدا، در طراحی، الگو کشی تا مدلسازی طرح‌های خود استفاده می‌کنند شما می‌توانید با یادگیری و گذراندن دوره‌های مختلف و تسلط به این نرم‌افزارها به توسعه کسب و کار و رسیدن به اهداف‌تان کمک کنید. 
اگر علاقه‌مند به یادگیری نرم‌افزار‌های طراحی لباس هستید می‎توانید پکیج آموزش مارولوس دیزاینر را از طریق سایت آپادمی تهیه کنید. با ما همراه باشید تا شما را با چند نرم‌افزار پر‌کاربرد در زمینه طراحی لباس آشنا کنیم.

نرم افزارهای طراحی لباس

انواع نرم‌افزارهای طراحی لباس

در حوزه طراحی لباس نرم‌افزار‌های مختلفی برای هر یک از مراحل طراحی لباس وجود دارد که با شناخت و یادگیری آن‌ها می‌توانید از آن‌ها بهرمند شوید. نرم‌افزارهای طراحی لباس برای همه مراحل از جمله طراحی پارچه، طراحی طرح‌های اولیه، الگو‌کشی، چیدمان الگوها، سایزبندی و حتی مدلسازی طرح‌ها به صورت سه بعدی بر روی مانکن وجود دارد. استفاده از این نرم‌افزار‌ها این امکان را به شما می‌دهد تا علاوه بر بهره‌گیری از قابلیت‌های این نرم‌افزارها، برای رفع ایرادات احتمالی از آن‌ها استفاده کنید. نرم‌افزارهای حوزه طراحی لباس به چند بخش تقسیم می‌شوند که عبارت‌اند از:
•  نرم‌افزارهای طراحی دو بعدی
•  نرم‌افزارهای طراحی الگوی 
•  نرم‌افزار سایزبندی و درجه بندی
•  نرم‌افزار مارکر و چیدمان
•  نرم‌افزار شبیه سازی لباس روی مانکن

نرم‌افزارهای طراحی دو بعدی

همان طور که در قسمت قبل گفتیم نرم‌افزارهای طراحی لباس در دو بخش نرم‌افزارهای دو بعدی و سه بعدی دسته بندی شده‌اند نرم افزارهای طراحی دوبعدی مانند فتوشاپ و ایلوستریتور برای نشان دادن تصاویر دو بعدی به صورت پیکسلی و یا وکتور استفاده می‌شوند. این دو نرم‌افزار قدرتمند شرکت Adobe جهت خلق، ویرایش و طراحی تصاویر، افکت‌های گرافیکی و تصاویر وکتور در بسیاری از حوزه‌ها همچنین حوزه طراحی لباس برای طراحی‌های دیجیتالی، طراحی پارچه، ایجاد پترن‌های پارچه‌ای و ... مورد استفاده قرار می‌گیرند.

دوره آموزشی پیشنهادی: پکیج آموزش نرم‌افزار ایلاستریتور

نرم‌افزارهای طراحی الگوی دو بعدی

 اما نرم‌افزار‌های الگوسازی دو بعدی در طراحی لباس، کاری متفاوت از نرم‌افزار‌های طراحی دو بعدی را انجام می‌دهند. با استفاده از نرم‌افزارهای الگوسازی دو بعدی می‌توانید با سرعت و دقت بیشتر و خطای کمتر الگوی طرح‌های خود را به همراه جزئیات تخصصی ترسیم کنید. بیشتر این نرم‌افزارها  قابلیت سایزبندی و چیدمان در کنار الگوسازی را دارند. شما می‌توانید با انتخاب و طراحی مدل لباس مورد نظر با ترسیم الگو‌ها در نرم‌افزار، سایز مورد نظر و الگو و قطعات متعلق به آن را به راحتی ایجاد کنید. از مزیت این نرم‌افزار‌ها می‌توانیم به بالا رفتن سرعت، دقت و کمتر شدن هزینه‌ها اشاره کنیم.

نرم‌افزار مارکر و چیدمان

امروزه تولید کنندگان می‌توانند با استفاده از نرم‌افزارهای مارکر و چیدمان به صورت دستی و یا اتوماتیک تمام قطعات و الگو‌های خود را با هر سلیقه‌ای بر روی پارچه با توجه به طرح، طول پارچه و راه یا بیراه بودن پارچه‌ها چیدمان کنند که باعث افزایش سرعت، کم شدن خطا و دور ریز پارچه‌ها در روند تولید می‌شود. این نرم‌افزارها هر کدام داری الگوریتم‌های متفاوتی هستند که با توجه به زمان و اولویت‌بندی، خروجی‌های متفاوتی دارند.

نرم‌افزار شبیه سازی لباس روی مانکن

بعد از ترسیم و طراحی الگوهای طرح مورد نظرتان در نرم‌افزارهای دو بعدی، می‌توانید الگوهای خود را وارد نرم‌افزارهای سه بعدی کرده و با استفاد از نرم‌افزارهای شبیه سازی سه بعدی لباس‌هایی که طراحی کرده‌اید را روی مانکن با در نظر گرفتن جنس و بافت پارچه، مدل لباس، نحوه قرارگیری لباس روی اندام و حتی ریزش پارچه شبیه سازی کنید و تغییرات مورد نظر را روی طرح خود اعمال کنید. نرم‌افزارهای شبیه سازی سه بعدی به شما کمک می‌کنند تا قبل از برش الگوها و دوخت طرح‌های خود، آن را به صورت مجازی بر روی مانکن شبیه سازی کنید و بعد از مشاهده ایرادات احتمالی تغییرات لازم جهت رفع ایرادات برای رسیدن به یک طرح ایده‌آل را ایجاد کنید.  

دوره آموزشی پیشنهادی: پکیج آموزش نرم افزار فتوشاپ

1. نرم‌افزارفتوشاپ (Adobe Photoshop) برای طراحی لباس

نرم‌افزار قدرتمند و پرکاربرد فتوشاپ یکی از مهم‌ترین نرم‌افزار‌های طراحی ویرایش و ادیت تصاویر است که به دلیل قابلیت‌های بی نظیر، در بسیاری از حوزه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. نرم‌افزار فتوشاپ که محصول شرکت ادوبی است در حوزه طراحی لباس نیز کاربرد دارد که به یکی از نرم افزار‌های مهم و پرکاربرد در حوزه طراحی لباس تبدیل شده و یادگیری آن برای طراحان الزامی است. از کاربرد این نرم‌افزار در زمینه طراحی لباس می‌توانیم به طراحی وتصویر سازی پوشاک واکسسوری، طراحی تکسچر، ساخت پترن طراحی و خلق کاراکتر، ادیت رندرها وتصاویر و یا مواردی مانند طراحی براش‌های مختلف و... اشاره کرد. 

مقاله پیشنهادی:  فتوشاپ چیست؟

نرم‌افزار فتوشاپ در حوزه طراحی لباس
2. نرم‌افزار ایلوستریتور نرم‌افزار تصویرسازی برای طراحی لباس (Illustrator)

 یکی از نرم‌افزار‌های دوبعدی و پر کاربرد در طراحی لباس نرم‌افزار ایلوستریتور (adobe illustrator) است که در زمینه‌ی تصویر سازی برای طراحی لباس مورد استفاده قرار می‌گیرد. نرم‌افزار ایلاستریتور جهت ایجاد و ویرایش تصاویر وکتور و افکت‌های گرافیکی با براش‌های متفاوت طراحی و در اختیار طراحان قرار گرفته است. این نرم‌افزار دارای قابلیت‌های زیادی جهت طراحی، خلق تصاویر و کاراکترها با فرم‌های مختلف با بهترین کیفیت در کوتاه‌ترین زمان است.کار با این نرم افزار بسیار آسان و مشابه نرم‌افزار فتوشاپ است. با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید طرح‌های دلخواه خود را ابتدا به صورت خطی و تخت اتود زده و بعد با اعمال رنگ، متریال، چین و چروک و فرم پارچه طرح خود را به صورت سایه روشن درآورده و با استفاده از ابزار‌های ایلوستریتور تصاویر واقعی‌تری از آویزش پارچه و فرم لباس‌ها بر روی بدن را ایجاد کنید. از دیگر قابلیت‌های این نرم‌افزار می‌توانیم به طراحی و ساخت پارچه و اعمال جنس پارچه بر روی لباس طراحی شده اشاره کنیم لازم به ذکر است که تمام مراحل کار از طراحی مانکن و لباس تا ساخت و انتقال پارچه روی طرح مورد نظر در ایلوستریتور به راحتی در کمترین زمان قابل تغییر و اصلاح است. همچنین به دلیل قابلیت برداری، این امکان را برای کاربران فراهم کرده که پس از طراحی، بتوانند از طرح خود با استفاده از دستگاه کاتر پلاتر خروجی بگیرند.

مقاله پیشنهادی:  ایلوستریتور چیست؟

نرم‌افزار ایلاستریتور

مقاله پیشنهادی: جمینی چیست؟

3.    نرم‌افزار طراحى الگو و سایزبندى جمینی (Gemini)

نرم‌افزار جمینی یک نرم‌افزار دو بعدی برای طراحی الگو و سایزبندی است که اگر در حوزه طراحی لباس فعالیت می‌کنید می‌توانید برای طراحی و ترسیم دقیق و سریع الگوی طرح‌های خود با روش و متد‌های دلخواه از این نرم‌افزار استفاده کنید. در نرم‌افزار Gemini می‌توانید بدون محدودیت الگو‌های خود را طراحی و بعد با استفاده از جداولی که در اختیار‌تان قرار داده آن‌ها را سایزبندی کنید. البته امکان وارد کردن جدول‌های جدید برای سایزبندی به این نرم‌افزار وجود دارد. این نرم‌ا‌فزار دارای ابزارهای پیشرفته‌ای برای طراحی الگو و نمایش جزئیات بر روی طرح است که این امکان را فراهم کرده تا طراحان به سادگی بتوانند الگوهای مختلف و پیچیده‌ای طراحی کنند همچنین جمینی به شما در چیدمان الگو‌ها جهت سرعت بخشیدن به روند کار و جلوگیری از هدر رفتن پارچه‌ها کمک می‌کند. نرم‌افزار جمینی علاوه بر برقراری ارتباط با سایر نرم‌افزارها، قابلیت تبدیل فرمت فایل به فرمت نرم‌افزارهای دیگر را نیز دارد. با استفاده از جمینی می‌توانید باکمترین زمان و هزینه بدون خطا و با دقت بالا الگوهای خود را ترسیم، سایزبندی و چیدمان کنید.

نرم افزار الگوکشی جمینی

4. نرم‌افزار گربر(Gerber) 

نرم‌افزار گربر، یکی از ساده ترین نرم‌افزار‌ها در حوزه طراحی لباس است که زبان مشترک بین طراح و تولید کننده می‌باشد. نرم‌افزار گربر نقاط مشترک زیادی با نرم‌افزار جمینی دارد. این نرم افزار کاربردی و ساده به شما این امکان را می‌دهد تا علاوه بر هماهنگ سازی، اصلاح و ادیت الگوها قبل از برش، بتوانید طرح خود را بر روی مانکن به صورت سه بعدی شبیه سازی کنید و اشکالات طرح خود را رفع کنید. انعطاف، سهولت و دقت در کار با نرم‌افزار گربر، آن را به یکی از نرم‌افزارهای محبوب در این حوزه تبدیل کرده است. 
نرم افزار گربر

5. نرم‌افزار C-Design PLM  

یکی دیگر از نرم‌افزارهای حوزه طراحی لباس، نرم‌افزار C-Design PLM است که کاربرد آن تنها برای ترسیم و طراحی الگو محدود نمی‌شود. این نرم‌افزار علاوه بر کمک به ایده پردازی، به تولید و توزیع نیز کمک می‌کند و می‌توانید برای طرح‌‌های دو بعدی و تصویرسازی ‌برای لباس‌هایتان در این نرم‌افزار الگوهای دقیق رسم کنید همچنین این امکان را فراهم کرده که فایل‌های خود را بعد از این که ایجاد کردید سازماندهی کنید و با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید. شما می‌توانید تمام اطلاعات فایل خود را ذخیره و در صورت لزوم مجددا از آن‌ها استفاده کنید. از دیگر قابلیت‌های نرم‌افزار C-Design همگام شدن با برنامه‌های Corel draw و Illustrator است.

نرم‌افزار C-Design PLM

6. نرم افزار Pattern smith نرم‌افزار طراحی الگو 

نرم‌افزار Pattern Smithیکی دیگر از نرم‌افزار‌های طراحی الگو است که به جای ایجاد الگو کاغذی، الگوها را به صورت مستقیم روی پارچه ایجاد می‌کند و با بر‌قراری ارتباط با دستگاه‌های برش پارچه و انتخاب پارچه مناسب، الگو‌ها را به ما تحویل می‌دهند. اگر شما یک طراح و تولید کننده با طرح‌های خاص هستید می‌توانید از این نرم‌افزار برای طراحی الگو‌های خود استفاده کنید. 

7. Patternmaker Studio

این نرم‌افزار یکی از بهترین نرم‌افزارهای طراحی لباس است. که شما می‌توانید با استفاده از این نرم‌افزار کاربردی به راحتی اندازه‌های مورد نظرتان را وارد کرده و با انتخاب نوع طرح خود مانند نوع بلوز، دامن، شلوار، پیراهن و‌… یک الگوی دقیق طراحی کنید و الگوی مورد نظر خود را بر روی کاغذ انتخابی چاپ کنید. از قابلیت‌های این نرم‌افزار به تقسیم بندی الگو بر روی کاغذ انتخابی شما می‌توان اشاره کرد که هر قسمت را با مشخصات دقیق در کنار هم قرار داده و چاپ می‌کند.

مقاله پیشنهای:  مارولوس دیزاینرچیست؟

8. نرم‌افزار مارولوس دیزاینر (Marvelous designer)

یکی از قدرتمند‌ترین و محبوب‌ترین نرم‌افزار‌ها در حوزه‌ی طراحی لباس، نرم‌افزار مارولوس دیزاینر است که یک نرم‌افزار طراحی سه بعدی برای لباس و پارچه است که بسیار از طراحان موفق در این حوزه برای شبیه سازی سه بعدی طرح‌های خود از این نرم‌افزار پر کاربرد استفاده می‌کنند. با استفاده از نرم‌افزار مارولوس می‌توانید الگو‌های دو بعدی خود را ایجاد کنید و انواع لباس‌‌ و طرح‌های خود را آزادانه به صورت سه بعدی بر روی مانکن شبیه سازی کنید. در نرم‌افزار مارولوس می‌توانید بدون استفاده از نرم‌افزارهای Cad اقدام به طراحی لباس و پوشش‌های ‌مختلف کنید و با توجه به طرح و ایده‌هایتان، پارچه مناسب با ویژگی‌های مورد نظر را انتخاب و بر روی طرح خود اعمال کنید. همچنین می‌توانید الگو‌های خود را به تن مانکن شبیه سازی کنید و تناسبات طرح، مدل لباس و جنس پارچه را همزمان ببینید در مارولوس نمی‌توانید بعد از طراحی الگو‌ها آن‌ها را چاپ کنید ولی می‌توانید با شبیه سازی سه بعدی آن‌ها، طرح خود را مشاهده و ایرادات احتمالی آن را رفع کنید و با ایجاده هرگونه تغییر در اندازه و فرم الگوها، نتیجه‌ی آن را بلافاصله در مدل سه بعدی روی تن مانکن می‌توانید مشاهده کنید از قابلیت‌ها و ابزار‌های کاربردی این نرم‌افزار می‌توانیم به ابزارهایی که برای ایجاد و ویرایش طراح‌ها از قبیل پارچه‌های مختلف، دکمه‌ها و … وجود دارد اشاره کنیم. نرم‌افزار مارولوس محدود به طراحی لباس نیست و شما می‌توانید کیف، کفش و بسیاری از وسایل پارچه‌ای دیگر را شبیه سازی کنید. همچنین این نرم افزار با نرم افزارهای معروف مدل سازی سه بعدی از جمله 3d max، مایا و … سازگار می‌باشد .

نرم‌افزار مارولوس

مقاله پیشنهادی:  کلوتری دی چیست؟

9. نرم‌افزار CLO3D

CLO3D نرم‌افزاری سه بعدی برای ساخت و تولید محصولات پارچه‌ای و دوخت است که مخصوص خیاطان و طراحان لباس طراحی شده است. نرم‌افزار کلوتری دی یک نرم‌افزار تخصصی برای الگوسازی و طراحی لباس است که استفاده از آن کار طراحی لباس را به سطح بالاتری ارتقا می‌دهد. به دلیل قابلیت و ابزارهای زیادی که این نرم‌افزار دارد، روند طراحی حرفه‌ای تر، دقیق‌تر و سریع‌تر پیش می‌رود و با استفاده از ابزار‌هایی که در اختیار‌تان قرار داده می‌توانید به صورت حرفه‌ای ابعاد و اندازه‌های خود را وارد کرده و الگو ترسیم کنید و بعد از طراحی الگو طرح خود را به صورت سه بعدی بروی آواتار شبیه سازی کنید. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این نرم‌افزار امکان نمایش و ایجاد همزمان تغییرات برای جلوگیری از هدر رفتن وقت و هزینه است که باعث می‌شود با اعمال تغییرات طرحی بی‌نقص داشته باشید. ساخت انیمیشن و گرفتن خروجی از دیگر قابلیت‌های این نرم‌افزار قدرتمند است. نرم‌افزار کلوتریدی با سایر نرم‌افزارها و پلاگین‌ها مانند Cad و 3d Max و ... سازگار است.

نرم افزار کلوتری دی
10. نرم‌افزار طراحی الگوی پوشاک Cameo v6 

Cameo نرم افزاری قدرتمند در زمینه طراحی الگوی پوشاک است که برای کمک به طراحان و خیاط‌های حرفه‌ای به عنوان ابزاری گسترده برای ساخت، درجه بندی، اندازه گیری پوشاک طراحی شده است. با استفاده از نرم‌افزار Cameo می توانید با کامپیوتر الگوی لباس مورد نظر خود را به صورت دلخواه و با اندازه‌های کاملاً سفارشی رسم و با استاندارد‌های رایج صنعت پوشاک تولید کنید. ابزارهایی که Cameo در اختیار کاربران قرار داده است این امکان را به شما می‌دهد تا الگو‌های اولیه را ذخیر نموده و در صورت نیاز مجددا باز کرده و ویرایش کنید. و با استفاده از کتابخانه‌ها و ماژول‌هایی که برای کاربران فراهم کرده روند طراحی را برای آن‌ها راحت‌تر کرده است. در نرم‌افزار Cameo می‌توانید پس از پایان کار از طرح های خود به صورت Html، Rtf و  Pdf خروجی بگیرید.

 Cameo v6 نرم‌افزار طراحی الگوی پوشاک

11. نرم افزار تهیه‌ی الگوی لکترا (Lectra) 

12. نرم افزار اپتی تکس  (Optitex)

نرم‌افزار اپتی تکس و لکترا نرم‌افزارهای برای طراحی الگوی پوشاک هستند که این نرم‌افزارهای استاندارد، در صنعت پارچه و طراحی لباس کاربرد دارند و این امکان را می‌دهند تا به راحتی و در کمترین زمان الگوها را طراحی، طبقه بندی کرده و جنس پارچه‌ی طرح خود را انتخاب و اعمال  کنید. این دو نرم‌افزار کارایی مشابه‌ی دارند که شما می‌توانید در حوزه طراحی لباس از آن‌ها استفاده کنید. نرم‌افزار اپتی تکس شامل دو بخش الگو کشی، سایزبندی و طراحی و شبیه سازی سه بعدی است که با قرار دادن الگو‌ها روی مانکن و ایجاد شبیه سازی سه بعدی به رفع ایرادات می‌پردازد و از طولانی شدن پروسه دوخت و طراحی جلوگیری می‌کند. لکترا نرم‌افزاری کلیدی در تولید طراحی الگو است. استفاده از آن آسان است و محیط پیچیده‌ای ندارد و برای خیاطی و دیدن لباس بر تن مانکن مناسب است.
نرم افزار اپتی تکس

در این مقاله ما شما را با چند نرم‌افزار تخصصی در زمینه طراحی لباس آشنا کردیم البته نرم‌افزارهای دیگری هم وجود دارند که به صورت تخصصی برای طراحی الگو و لباس استفاده نمی‌شوند ولی به عنوان مکمل در صورت تمایل می‌توانید از آن‌ها هم استفاده کنید. اگر قصد دارید به صورت تخصصی و حرفه‌ای در زمینه طراحی لباس فعالیت کنید ابتدا به شناخت نرم افزار‌های تخصصی این حوزه بپردازید. بسیاری از این نرم‌افزارها کاربردهای مشابه‌ی دارند و لازم نیست که برای فعالیت در زمینه طراحی لباس به همه‌ی‌ این نرم‌افزارها تسلط داشته باشید کار با این نرم‌افزار‌ها بسیار ساده است و حتی شما می‌توانید در ابتدا با یادگیری یک نرم‌افزار طراحی الگو و یک نرم‌افزار شبیه سازی سه بعدی فعالیت خود را در این حوزه آغاز کنید.  

کارت فریلنسینگ 1
کارت مارولوس دیزاینر
کارت ایلاستریتور
کارت آموزش فتوشاپ

مقالات مشابه

معماری
در این ویدیوی آموزشی رایگان با نحوه مدلسازی و ساخت پرده در نرم افزار M...
معماری
در این آموزش رایگان ویدیویی با نحوه ساخت و مدلسازی کلاه در نرم افزار م...
معماری
در این آموزش رایگان ویدیویی را نحوه قرار دادن تکسچر و عکس روی یک پارچه...
معماری
در این آموزش رایگان با مدلسازی و دوخت بالشت و کوسن در نرم افزار مارولو...
کاربر عزیز نظر خود را درباره ی مقاله ی بالا برای ما بنویسید.

یلدا مولایی Guest User
24 اسفند 1402 - ساعت 14:31
پاسخ

مقاله خوبی بود سپاس فراوان از شما

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
خواهش میکنم، موفق باشید.

الناز دانشور Guest User
09 آبان 1402 - ساعت 14:41
پاسخ

برای آموزش نرم افزار طراحی لباس مارولوس باید حتما الگو کشی بلد باشیم؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
در این دوره تمام موارد لازم را به صورت 0 تا 100 یاد می گیرید و اگر هیچ پیش زمینه ای از طراحی لباس و الگوکشی نداشته باشید، با کمک این دوره کاملاً به طراحی لباس با نرم افزار از سطح مقدماتی تا پیشرفته مسلط خواهید شد.

آیلین رحمانی Guest User
13 مهر 1402 - ساعت 15:01
پاسخ

عالی بود

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

ممنون موفق باشید

آزاده پاکزاد Guest User
06 مهر 1402 - ساعت 13:40
پاسخ

از طریق این نرم افزارها چجوری میتونیم به صورت دلاری کسب درآمد کنیم؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
می‌توانید به صورت فریلنسری از طراحی لباس کسب درآمد کنید. طراحی لباس یکی از حوزه‌های خلاقیت و هنر است که در بازار کار فرصت‌های مختلفی را برای کسب درآمد دلاری برای فریلنسرها ایجاد می‌کند در زمینه طراحی لباس به عنوان فریلنسر، می‌توانید به صورت مستقل با مشتریان و برندهای مختلف همکاری کنید یا خدمات خود را از طریق پلتفرم‌های آنلاین ارائه دهید.

فرزانه درخشان Guest User
20 شهریور 1402 - ساعت 16:24
پاسخ

من پکیج مارولوس رو تهیه کردم خیلی راضی بودم ممنون از آموزش بسیار خوبتون

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
خواهش میکنم، موفق باشید.

سارا علیپور Guest User
11 خرداد 1402 - ساعت 15:58
پاسخ

بسیار عالی

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

ممنون موفق باشید.

نرجس رضایی Guest User
27 اسفند 1401 - ساعت 15:54
پاسخ

مقاله بسیار کامل و جامعی بود ممنون از معرفی خوبتون.

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
خواهش میکنم، موفق باشید.

آیدا جلیلوند Guest User
10 اسفند 1401 - ساعت 12:32
پاسخ

وقت بخیر میشه لطفا راهنماییم کنید در حوزه طراحی لباس از طریق چه مشاغلی میتونیم کسب درامد کنیم؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
مشاغل زیادی در این حوزه وجود داره که شما میتونید با توجه به علایق خودتون انتخاب کنید ما در مقاله معرفی شغل پر درآمد طراحی لباس مشاغل مختلف مرتبط در این حوزه رو معرفی کردیم میتونید از بخش مقالات آموزشی مطالعه کنید.

مهسا جلیلی Guest User
27 دی 1401 - ساعت 16:11
پاسخ

ببخشید آموزش این نرم افزارها برای افرادی که در حوزه طراحی لباس فعالیت میکنن الزامی هست؟چون من خودم به صورت دستی طرح ها رو ترسیم میکنم میخواستم بدونم استفاده از این نرم افزارها دقیقا چه مزیتی داره؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
همه کشورهای پیشرفته دنیا به جای روش های قدیمی برای طراحی لباس از نرم افزارهای تخصصی استفاده میکنند چون این نرم افزاها علاوه بر کاهش هزینه ها و خطای انسانی، باعثسهولت کار و افزایش سرعت و دقت بیشتر در زمان طراحی می‌شوند.

نیلوفر نعمتی Guest User
15 آذر 1401 - ساعت 12:35
پاسخ

برای آموزش نرم افزار جمینی حتما باید الگو کشی بلد باشیم؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
بله، برای آموزش این نرم افزار باید به الگوشی مسلط باشید.

سمیرا محبی Guest User
10 آبان 1401 - ساعت 16:12
پاسخ

برای طراحی پارچه چه نرم افزاری رو پیشنهاد میکنید؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
برای طراحی پارچه میتونید از نرم افزار ایلاستریتور استفاده کنید.

امین یوسفی Guest User
12 تیر 1401 - ساعت 17:38
پاسخ

از نرم افزارهای طراحی لباس میشه در حوزه معماری برای مدلسازی آبجکت های پارچه ای هم استفاده کرد؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
بله میتونید برای مدلسازی آبجکت های پارچه ای از نرم افزارهای طراحی لباس مانند مارولوس دیزاینر استفاده کنید.

فرناز ساغری Guest User
18 خرداد 1401 - ساعت 10:26
پاسخ

برای طراحی لباس به صورت سه بعدی بهتره از کدوم نرم افزار شبیه سازی لباس روی مانکن استفاده کنیم؟ چون تنوع نرم افزارها در حوزه طراحی لباس بسیار زیاده و این تصمیم گیری رو برای ما سخت میکنه .

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
پیشنهاد ما نرم افزار شبیه سازی لباس مارولوس دیزاینر است که یکی از محبوب ترین نرم افزارهای حوزه طراحی لباس هست.

میترا مولایی Guest User
14 دی 1400 - ساعت 12:45
پاسخ

سلام وقت بخیر
برای الگو کشی بهتر از جمینی استفاده کنیم یا کلوتری دی؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

سلام وقت بخیر
برای الگو کشی و برش بهتره از نرم‌ افزار جمینی استفاده کنید.

مریم جلالی Guest User
05 آبان 1400 - ساعت 18:08
پاسخ

سلام
میخواستم بدونم با یادگیری نرم‌افزارهای طراحی لباس چطوری میتونیم کسب درآمد کنیم؟ و از این 12 نرم‌افزاری که معرفی کردید برای کار در این حوزه بهتره چه نرم‌افزارهایی رو بلد باشیم؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

سلام وقت بخیر
برای کسب درآمد از طراحی لباس هم میتونید طرح های خودتون رو به صورت سه بعدی معرفی کنید و در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام به نمایش بگذارید و هم این که با طراحان لباس معروف یا مزون های معتبر همکاری داشته باشید و کارهای نرم افزاریشون رو در زمینه طراحی لباس انجام بدید.
حتماً باید به یک نرم افزار سه بعدی سازی لباس مثل مارولوس دیزاینر مسلط باشید و همچنین یک نرم افزار هم برای الگوکشی مثل جمینی رو یاد بگیرید.
موفق باشید