cast
مدیر سایت

مهارت های ضروری که هر صاحب کسب و کاری باید دارا باشد

مدیر سایت
30 مرداد 1398
2294
متن مقاله

مهارت های ضروری در هر کسب و کار

در این عصر که به نظر می رسد تقریبا همه یک کارآفرین هستند، برای صاحبان یک کسب و کار جدید مهم است که دسته ای از مهارت های خاص را دارا باشند تا بتوانند با دیگران رقابت کنند. چه ذاتاً کارافرین باشید و یا به تازگی تبدیل به یک کارآفرین شده باشید، این موضوع هم چنان صدق می کند. اما یک چیز حتمی است و آن این است که مهارت ها و قابلیت ها همیشه می توانند ارتقا یابند اگر به درستی و بر طبق اصول عمل کنید. امروزه بسیاری از افراد می‌توانند با افزایش مهارت کسب و کار خود از مهارت کاری خود استفاده کنند و به عنوان یک فریلنسر به صورت مستقل کسب درآمد کنند برای این کار کافیست با مفهوم فریلنسینگ و راه‌های کسب درآمد ارزی و بین المللی و وب سایت های این حوزه آشنا شوید. اگر علاقه مند به آموزش فریلنسینگ هستید می‌توانید از طریق سایت آپادمی پکیج آموزش فریلنسینگ را تهیه کنید.

مهارت کسب و کار
در این مقاله بعضی از مهارت های ضروری که هر کارآفرینی باید دارا باشد را بررسی می کنیم. 

مقاله پسشنهادی: فریلنسینگ چیست؟

  • از زمانی که در اختیار دارید، خلاقانه و موثر استفاده کرده و منعطف باشید 

روی چیزهایی که مهم است و بهترین نتایج را برای حرفه ی شما رقم می زند تمرکز کنید. زمان تان را برای ایده های خلاقانه صرف کنید، ایده ها را پرورش دهید و محیط هایی برای سرمایه گذاری های هماهنگ با حرفه تان پیدا کنید. انعطاف را کلید موفقیت درنظر بگیرید. تصمیمات منعطف گرفته و پیشنهادات دیگران را پذیرا باشید. همیشه تغییرات در حرفه تان را با آغوش باز بپذیرید!
هم چنین در قبال شیوه های تبلیغاتی که به کار می برید، انعطاف پذیر باشید. بیاموزید که که چگونه از قدرت رسانه و شبکه های اجتماعی به نفع خودتان استفاده کنید. کار آفرینان بزرگ به خوبی می دانند چگونه از قدرت فضای مجازی برای پیشبرد اهدافشان استفاده کنند. استارتاپ ها و کسب و کارهای اینترنتی به دلیل پتانسیلی که در زمینه مقیاس پذیری شان دارند، به خوبی می توانند از امکانات فضای مجازی بهره برده، صمیمیت با کاربران را افزایش دهند، با صحبت و اعمال صادقانه اعتماد آن ها را جلب کنند و از آنان مشتریان پایدار بسازند. به یاد داشته باشید که تبلیغات در فضای مجازی به یک شکل و طبق یک الگوی واحد صورت نمی پذیرد. لحن، بیان، حجم مقالات تبلیغاتی، روش های جذب مخاطب در اینستاگرام، تلگرام، توییتر و سایر شبکه های مجازی با یکدیگر متفاوت است. 

  • یاد بگیرید که چگونه پول تان را مدیریت کنید!

نمی توان گفت چند نفر از کارآفرینان جدید دچار مشکلات مالی هستند. اما مدیریت مالی یکی از مهم ترین جنبه های هر تجارت موفقی است. اگر نتوانید درآمدتان را به نحوی مناسب مدیریت کنید، هیچ وقت کارآفرین موفقی نخواهید شد، به همین سادگی! بنابراین اگر خودتان نمی توانید مدیریت مالی را به عهده بگیرید، کسی را استخدام کنید.

مقاله پیشنهادی: بلاگری در معماری

  • ارتباطات موثر برقرار کنید

برای هر کارآفرینی ضروری است که بداند دیدگاه و تفکراتش را چگونه به نحوی مختصر و ساده با دیگران در میان گذارد. مشارکت در گفتگوی مداوم با کارکنان، ارائه پیشنهادات به آنان و حتی یادگیری از آن ها، یکی از بهترین راه های بهبود بهره وری و ایجاد احساس همدلی در شرکت شما است. این سبک ارتباط حتی در مواجهه با کارفرمایان نیز به شمارکمک خواهد کرد. 
ارتباط با افراد جدید می تواند ذهن شما را در خصوص دریافت ایده های جدید، بینش ها و برنامه های خلاقانه تر و در مواردی، بر طرف کردن شک و تردید هایتان غنی تر و آماده تر کند. پیدا کردن دوست های جدید، شبکه ی ارتباطی کسب و کارتان را وسعت می بخشد و به شما در معرفی محصولات و خدماتتان کمک خواهد کرد. 

  • تفکر استراتژیک داشته باشید!

هیچ چیز مهم تر از آمادگی ذهنی و فکری در مواجهه با تغییرات عمده ی بازار محصولتان نیست. شما باید همیشه این توانایی را داشته باشید که با تفکر روشمند، استراتژی کسب و کارتان را اصلاح کرده یا به کل تغییر دهید. تغییر هر روز رخ می دهد و کار آفرینان باید راه های جدیدی برای بهبود بهره وری از تکنولوژی های جدید بیایند. برای به تصویر کشیدن چند سال آینده ی کارتان وقت صرف کنید و یک برنامه ی قطعی را برای رسیدن به هدف تان توسعه دهید.

مقاله پیشنهادی: پای‌بندی به یک برنامه کاری منظم

  • جوانب مختلف فروش محصول یا خدماتتان را بشناسید.     

حوزه ی دیگری که بسیاری از صاحبان کسب  کار آن را نادیده می گیرند، بخش بازاریابی و فروش است. بسیاری از افرادی که هوش تجارت ندارند ولی وارد این حوزه شده اند، تمایل دارند که فروش را روی دوش کارمندان خود بیندازند. اما به عنوان یک کارآفرین شما باید درک جامعی از استراتژی ها و ترفندهای فروش داشته باشید. تسلط بر روی روش های بازاریابی و ارائه ی محصول باعث می شود که به رویه های سنتی اکتفا نکنید و هر روز برنامه ی جدیدی برای عرضه ی محصولاتتان داشته باشید. 
تمامی این مهارت ها باید در کارآفرینان در حال شکوفایی موجود باشد، اگر می خواهید که در بازاری که با سرعت زیاد در حال تغییر و تحول است باقی بمانید باید روند خودسازی و برنامه ریزی شخصی خود را مرتباً بهبود ببخشید. اگر تمام این موارد  را به درستی اجرا کنید، قطعا یک سر و گردن از دیگران بالاتر خواهید بود. 

کارت فریلنسینگ 2
کارت راینو
کارت اسکچاپ
کارت رندرینگ مسترینگ

مقالات مشابه

فریلنسینگ
اگر جزء دانشجویان دوره جامع فریلنسینگ و کسب درآمد ارزی باشید، با اهمیت...
فریلنسینگ
شناخت سایت های تخصصی فریلنسری یکی از موارد بسیار مهم در کسب درآمد دلار...
فریلنسینگ
Behance یک سایت و بستری برای نمایش و اشتراک گذاری نمونه کارهای طراحان...
فریلنسینگ
Pinterest یک شبکه اجتماعی تصویر محور است که کیفیت بالا و امکانات زیادی...